BERLÍN - V emisnej afére vznikli nové podozrenia voči koncernu Daimler.
Spolkový úrad pre cestnú dopravu (KBA) spustil oficiálne vypočúvanie v súvislosti s podozrením o existencii ďalšieho nelegálneho zariadenia upravujúceho emisie.
Podľa informácií týždenníka Bild am Sonntag sa podozrenie týka približne 60.000 Mercedesov GLK 220 CDI, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 5 a boli vyrobené v rokoch 2012 až 2015.
Hovorca Daimleru pre agentúru DPA potvrdil vypočúvanie, koncern však zatiaľ neposkytol oficiálne vyjadrenie. Ministerstvo dopravy informovalo, že ide o "starý" proces, spustený ešte na jeseň minulého roka. Vzhľadom na to, že vyšetrovanie nie je ukončené, odmietlo sa bližšie vyjadriť.
KBA vtedy odhalil podozrivú funkciu v motore s kódovým označením OM 651 a ďalšie emisné testy modelu GLK zvýšili podozrenie. Podľa týždenníka zákonné limity emisií oxidov dusíka v rámci pôvodného testovacieho cyklu NEDC možno dodržať iba vďaka špeciálnej regulácii teploty. Daimler používal softvér, ktorý umelo znižoval teplotu chladiaceho systému, čím sa omeškalo zohrievanie oleja. Na ceste sa však táto funkcia deaktivuje a auto prekročí limitnú hodnotu 180 miligramov na kilometer.
KBA považuje túto funkciu za nelegálne zariadenie, preto začiatkom apríla tohto roka spustil oficiálny proces. Jeho súčasťou môže byť aj povinné zvolávanie dotknutých vozidiel. Daimler uviedol, že s úradom spolupracuje a preveruje záležitosť. Zároveň odmietol obvinenie týždenníka, že KBA odhalil snahu koncernu tajne odstrániť problémovú funkciu.
Daimler nariadil dobrovoľnú aktualizáciu softvéru pre viac než tri milióny mercedesov. Podľa koncernu ide o postup dohodnutý s ministerstvom dopravy a KBA. "Tvrdenie, že dobrovoľnou servisnou akciou chceme niečo utajiť, je nepravdivé," zdôraznil Daimler.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies