NAÍ DILLÍ - Indická a americká automobilka sa budú spoločne podieľať na vývoji nového vozidla kategórie stredne veľké športovo-úžitkové. Nový model by sa mal začať predávať najprv v Indii.
Ford ako hlavný partner projektu investuje do nového model aj s pridruženými firmami zhruba 87 miliónov eur. O takejto sume sa vyjadrila sama indická automobilka Mahindra & Mahindra. Hlavným zámerom partnerstva s Američanmi je znížiť náklady na vývoj, čo sa neskôr prejaví na konkurencieschopnosti na domácom trhu.
Keď India otvorila svoj trh pre okolitý svet, Ford bol v roku 1995 medzi prvými zahraničnými spoločnosťami, ktoré do krajiny vstúpili. V roku 2017 podpísala americká spoločnosť s firmou Mahindra & Mahindra strategickú alianciu.
Spojenie s americkým Fordom nie je náhodné. Američania sa už dlhé roky snažia zvýšiť svoj podiel na treťom najväčšom automobilovom trhu sveta, no zatiaľ neúspešne. V Indii sa darí ale iným značkám, ako napríklad juhokórejský Hyundai alebo japonská Suzuki.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies