MOSKVA - Rusko je celosvetovo preslávené tým, že jeho obyvatelia patria medzi najväčších konzumentov vodky. Situácia sa však za posledné obdobie trochu zmenila.
Ruskí spotrebitelia zmenili svoje návyky, pokiaľ ide o konzumáciu vodky, a najnovšie dávajú prednosť jej malým baleniam. Podľa miestnej agentúry Interfax zo zistení expertov vyplýva, že spotrebitelia stále viac kupujú vodku v malých baleniach.
"Kultúra pitia vodky sa mení," uviedol podľa Interfaxu prezident Zväzu výrobcov alkoholu Igor Kosarev. Podľa neho sú "ľudia viac zaneprázdnení, nemajú čas zísť sa v trojici a vypiť spolu - ako bolo zvykom - pollitrovú fľašu vodky", takže "fľaštička s objemom 0,1 alebo 0,25 litra je pre nich vhodnejšia, keď sa po ceste z práce zastavia v obchode, rýchlo sa zbavia stresu (vypitím vodky) a idú domov".
Vadim Drobiz, riaditeľ Centra na výskum trhov na federálnej a regionálnej úrovni (CIFRRA) upozornil, že tento trend netreba spájať len so snahou spotrebiteľa ušetriť, lebo fľaša s objemom 0,5 litra stojí zvyčajne menej ako dve s objemom 0,25 litra.
Nemenovaný zástupca spoločnosti Tatspirtprom (výrobca a predajca alkoholu v Rusku) zo svojich štatistík potvrdil, že najobľúbenejším balením vodky je fľaša s objemom 250 mililitrov. Popularita malých balení pre alkoholické nápoje rastie aj v segmente brandy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies