BRATISLAVA – Počas včerajšieho popoludnia sa konal už 12-ty závod aktuálnej sezóny F1. Významný bol aj z toho hľadiska, že sa konal u našich susedov na okruhu Hungaroring pri Budapešti.
Dve VC v priebehu dvoch týždňov. Inžinieri motorov a tí, čo mali na starosti aerodynamiku museli v priebehu len pár dní po VC Nemecka, nastaviť monoposty na síce trochu podobný, ale na aerodynamiku na jeden z najťažších okruhov v celom kalendári. Presunuli sme sa po Európe zo Západu k nášmu južnému susedovi do Maďarska. Okruh Hungaroring patrí medzi divácky najatraktívnejšie. Veď už počas piatkových tréningov bolo na tribúnach vyše 20 000 divákov.
Len na pripomenutie, počas minulého víkendu pri vysokých teplotách Ferrari na Hockenheime doslova lietalo. Tento víkend akoby im chýbali valce navyše. V kvalifikácii sme už nevideli podobné prešľapy ako v Nemecku, no opäť si to o pole position rozdali Mercedes a Red Bull. Mladý Holanďan Verstappen sa po prvýkrát v kariére postavil na prvé miesto, keď len o 18 tisícin sekundy odsunul za seba Valteriho Bottasa. "Len" tretí skončil Lewis Hamilton nasledovaný oboma Ferrari, a posledný z prvej šestky už tradične skončil v sobotu Gasly. Takto vyzerá strata 18 tisícin sekundy.
Treba poznamenať, že preteky sa šli za sucha. Keďže sa však jedná o úplne špecifický okruh, ktorí viacero odborníkov považuje skôr za motokárový (veľa zákrut, krátke rovinky) Mercedes nemal až takú výhodu oproti konkurencii. Po štarte si preto vedel Max Verstappen udržať svoju líderskú pozíciu. Boj sa odohrával skôr za ním. Najprv medzi oboma Mercedesmi a potom Bottas vs. Leclerc.
A nightmare start to the #HungarianGP for Valtteri Bottas
— Formula 1 (@F1) August 4, 2019
He collided with his team mate, Lewis Hamilton, AND Charles Leclerc on Lap 1 😭#F1 🇭🇺 pic.twitter.com/9rvDTZwL84
Ako je vidieť, bol tam zaznamenaný dotyk. Pre Bottasa to však znamenalo katastrofu. Poškodil si predné krídlo a musel si ho dať v boxoch vymeniť. Trest pre Leclerca sa nekonal, pretože krídlo si mohol Bottas poškodiť aj pri súboji s kolegom z Mercedesu Hamiltonom.
Ferrari spravilo počas pretekov prekvapivý ťah, keď do boxov ako prvé z najsilnejších tímov povolalo svojich pilotov. Pri Vettelovi sa dokonca rozhodli o 2 zastávky, aj keď pred pretekmi sa hovorilo, že najideálnejšia by mohla byť práve jednozastávková stratégia. Lewis šiel do boxov ešte pred Maxom no ten zamieril ku svojim mechanikom hneď v ďalšom kole. Zhruba v polovici pretekov sa Hamilton snažil Verstappena obehnúť, ale na úzkej trati plnej zákrut nemal žiadny nárok.
Lewis Hamilton vs Max Verstappen is LIVING UP TO THE HYPE. What a battle!! pic.twitter.com/CLHU885rvT
— iGP Manager (@iGPManager) August 4, 2019
V Mercedese sa tak rozhodli pre stratégiu, ktorej najprv ani 5-násobný majster sveta vôbec neveril. Prvý Verstappen ostal na trati s tvrdšou zmesou pneumatík (biele označenie), zatiaľ čo Lewis prezul v boxoch stredne tvrdé (žltá farba) a začala sa jeho stíhacia jazda. Každým kolom nadelil Maxovi viac ako sekundu. Verstappenove pneumatiky už mali životnosť za sebou, no vysielačka z boxov znela jasne: "Nemôžme ťa povolať do boxov, lebo Lewis ťa predbehne."
Red Bullu teda nezostávalo nič iné, ako dotiahnuť pretek do konca bez očividne potrebnej zastávky. Hamilton sa rýchlo približoval. Niekoľko kôl pred koncom závodu mal lepší výjazd, na rovinke za pomoci otvoreného zadného krídla predbehol Verstappena a dostal sa do vedenia. Max v ďalšom kole zamieril do boxov na výmenu gúm.
Nakoniec sa ukázalo, že dvojzastávka bola počas pretekov tá lepšia voľba. Vettel sa takisto ako Lewis na Maxa, dotiahol na svojho tímového kolegu Leclerca a vďaka jeho predbehnutiu sa po pretekoch ocitol na stupni víťazov.
Sebastian Vettel's overtake on Charles Leclerc - Hungary#F1 #Seb5 #HungarianGP pic.twitter.com/ud3Gee2wtr
— Eau rouge (@Insidef1) August 4, 2019
Red Bull po týždni opäť ukázal svoj potenciál, že dokáže súperiť aj s Mercedesom. Ferrari síce skončilo na treťom a štvrtom mieste, (Bottas sa umiestnil len na 8.), no ich strata na lídrov bola viac ako 1 minúta. Šiesty skončil Gasly, siedmy nenápadný Kimi Räikkönen. V prvej desiatke skončili ešte s dvoma bodmi Lando Norris (McLaren) a desiaty Alexander Albon (Toro Rosso). Po minulotýždňovom sklamaní sa tak Mercedes ocitol opäť na čele.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies