BRATISLAVA - Ak živnostník alebo iná SZČO zistí, že uhradil vyššie poistné ako je jeho povinnosť, môže požiadať Sociálnu poisťovňu o vrátenie preplatku.
Preplatok môže vzniknúť napríklad chybou pri zmene platby poistného alebo v čase, keď živnostník poistné nemá platiť a naďalej ho platí.
"Najrýchlejšou cestou pre vrátenie zisteného preplatku je písomne o to požiadať príslušnú pobočku poisťovne. Sociálna poisťovňa má na vrátenie poistného lehotu 30 dní. Lehota sa počíta odo dňa doručenia žiadosti. V žiadosti treba uviesť základné identifikačné údaje (meno a priezvisko, adresa trvalého pobytu, variabilný symbol, prípadne rodné číslo). Dobré je uviesť aj to, či má byť preplatok poukázaný poštovým poukazom, alebo priamo uviesť číslo účtu, na ktorý má byť poukázaný," upozorňuje Peter Višváder, hovorca poisťovne.
V prípade, že živnostník o vrátenie preplatku nepožiada, nemusí sa obávať, že sa k nemu nedostane. Sociálna poisťovňa mu preplatok vráti do 30 dní, ale až odo dňa, keď sama zistí túto skutočnosť.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies