BRATISLAVA – Ruská Soči už nie je známa len tým, že sa tu uskutočnili zimné olympijské hry či MS vo futbale. Od roku 2014 sa tu každoročne jazdí VC Ruska. Mesto sa však preslávilo aj v oblasti ekologického myslenia.
Rusom sa ako prvým na svete podarilo prepojiť futbal s eko myslením. Neustále navyšovanie plastového odpadu sa v posledných rokoch vďaka regulám podarilo trochu zastaviť. Aj vďaka spolupráci Ruska a americkej spoločnosti Budweiser sa však prišlo na skvelý nápad, ako použité plasty použiť na výrobu niečoho iného.
MS vo futbale 2018 sa konali práve v Rusku a Soči hostilo tiež niekoľko zápasov. Najpredávanejším nápojom na štadiónoch bolo samozrejme pivo. To sa nalievalo do špeciálnych plastových pohárov, ktoré sa pri hlasnom fandení rozsvietili na červeno.
Oficiálnym sponzorom MS 2018 bola spoločnosť Budweiser, ktorá prišla na skvelý spôsob, ako použiť vyše 50 000 plastových pohárov zo šampionátu na dobrú vec. V Soči vzniklo vďaka nej futbalové ihrisko, ktorého povrch je tvorený práve z týchto pohárov.
Hracia plocha je síce menšia, ako určujú pravidlá, jej rozmery sú 65x42 metrov, no aj napriek tomu sa podarilo vybudovať niečo, čo nemá na svete obdobu. Už samotný názov hovorí za všetko – ReCup aréna Soči. A aby bolo hneď jasné, že sa jedná o niečo výnimočné, farba trávnika je biela, čiary a bránkové konštrukcie zase červené. Význam farieb spočíva v samotnom logu Budweiser, ktoré je tvorené práve týmito dvomi farbami.
Americká spoločnosť, ktorej pivo sa začalo predávať už v roku 1876 v St. Louis, aj týmto krokom jasne ukázala, že jej ochrana životného prostredia nie je ľahostajná. V stanovisku Budweiseru sa dokonca uvádza, že do roku 2025 bude každá fľaša piva vyrobená za pomoci elektriny z veterných turbín. Svoj cieľ spoločnosť už dokázala naplniť v USA a Veľkej Británii, kde sa pod jej značkou predáva pivo v špecialne označených fľašiach, ktoré boli vyrobené za pomoci elektriny z obnoviteľných zdrojov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies