Logo, ktoré od svojho vzniku prešlo najväčšími zmenami v automobilovom priemysle

NETKY.SK • 24 Október 2019, 20:59 • 2 min
Logo, ktoré od svojho vzniku prešlo najväčšími zmenami v automobilovom priemysle

BRATISLAVA – Japonská spoločnosť patrí v súčasnosti k svetovým automobilkám. Zaujímavé je, že korporácia nevznikla so zámerom vyrábať automobily. K tejto výrobe sa dopracovala až postupne. Jej názov vznikol cielene a symbolizuje niečo úplne špecifické. Tak isto je to aj s jej logom.

Otvoriť časovú os

slovakia

left justify in out

Celá história známej japonskej automobilky sa začala v roku 1920. Jurijo Matsuda založil spoločnosť "Toyo Cork Kogyo", ktorá vyrábala korky v japonkej Hirošime. Mimochdom spoločnosť TOYO je v Japonsku v súčasnosti preslávená ako výrobca pneumatík. Mazda najprv vyrábala poľnohospodárske stroje až prišiel rok 1931. Na trh prišla ako trojkolesové vozidlo Mazda-Go, ktoré pripomínalo skôr motorku, no v zadnej časti sa nachádzal nákladný priestor.

 

 

Názov Mazda je pritom odvodený od boha Ahura Mazda (boh svetla). Japonci totiž dúfali, že toto meno bude predstavovať akési magické osvetlenie pri každom modeli, ktorý vyrobia. Vývoj loga Mazdy prešiel obrovskými zmenami. Na svete neexistuje automobilka, ktorá by počas svojho pôsobenia spravila väčšie zmeny vo svojej symbolike predstavovanej v logu.

 

 

Vôbec prvé logo známej značky sa datuje ešte do roku 1934, teda do roku, kedy bolo vyrobené už spomínané trojkolesové vozidlo. Pri pohľade naň vás v prvom rade napadne zrejme jednoduchosť. Celé logo sa skladalo iba z elegantného názvu "MAZDA", ktorý bol naklonený mierne do strany. Tento náklon predstavoval pohyb, aby bolo jasné, že sa jedná o vozidlo.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Auto Act (@autoactz),

 

Vedenie však asi nebolo s takouto verziou spokojné, pretože o dva roky neskôr (1936) sa už na modeloch objavilo niečo iné. Tento symbol bol prvým oficiálnym logom spoločnosti. Výrazne tu vidieť písmeno "M" v strede, ktorý dáva do popredia začiatočné písmeno spoločnosti. Krídla na obidvoch stranách symbolizujú rýchlosť a potenciál na zvýšenie popularity ich automobilov.

 

 

Mazda ešte stále nevyrábala úžitkové vozy. Zmena prišla v roku 1959. Mazda totiž od tohto roku začala vyrábať aj osobné automobily. Zmenil som aj samotný znak. Ten síce opäť symbolizoval písmeno M, avšak bočné krídla automobilka úplne odstránila. Nové auto sa teda na trhu predstavilo aj s úplne novým logom.

 

 

Prišiel rok 1975 a Mazda sa vrátila ku svojim začiatkom. Logo zmizlo a namiesto neho sa objavil opäť názov "MAZDA", i keď v obmenenej forme. Toto "logo" bolo zaujímavé tým, že všetky písmená v ňom sú spojené, čo predstavovalo súdržnosť a spoluprácu v každom sektore spoločnosti.

 

img

 

V roku 1991 však Mazda prekvapila celý svet. Chvíľu trvalo, kým si spoločnosť zvykla na úplne nové logo. Tentoraz to bol kruh, v ktorého vnútri sa nachádzal kosoštvorec zobrazujúci Slnko. Pri lepšom nadhľade si všimnete, že nevýrazné časti na ľavej a pravej strane predstavujú krídla. Mazda sa však sekla. Podobné logo mal už totiž Renault a preto musela to svoje už po roku zmeniť. V tom novom však kosoštvorec nahradil diamant, inak ostalo všetko také isté.

 

 

Presúvame sa už do súčasnosti. Logo, aké sa nachádza na najnovších automobiloch Mazdy, zaznamenalo svoj debut už v roku 1997. Krídla sa nachádzajú aj tu, avšak teraz v strede. Tieňovanie a farby predstavujú potenciál spoločnosti neustále rásť. 

 

 

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: lukas cief



Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies