Ruská vláda realizuje šesťročný plán modernizácie za 6,3 bilióna rubľov, aby do roku 2024 prerobila diaľnice, letiská, železnice, prístavy a ďalšie dopravné infraštruktúry krajiny.
Komplexný plán je zameraný na zlepšenie prepojenia ruských regiónov, ako aj na rozvoj strategických trás vrátane dopravného koridoru Európa - západ Čína a trasy Severného mora.
Plán vychádza z ambicióznych domácich cieľov prezidenta Vladimira Putina načrtnutých po jeho inaugurácii v máji minulého roka. Na základe prezidentského dekrétu bol minulý rok v lete založený 3,5 biliónový rubľový investičný fond na financovanie približne 170 stavebných a iných projektov od roku 2019 do roku 2024, informoval The Moscow Times.
Bloombergský publicista Leonid Bershidsky argumentoval tým, že plán infraštruktúry môže zanedbávať zaostalé regióny, ktoré Kremeľ považuje za “sociálnu zodpovednosť“. Ekonómovia, ktorých oslovil The Christian Science Monitor, uviedli, že plány revitalizácie sú zamerané na podporu exportného potenciálu veľkých podnikov a sú zle vybavené na budúci ekonomický rozvoj.
Moskva-Nižný Novgorod alebo Moskva- St. Petersburg, vysokorýchlostná železnica
Premiér Dmitrij Medvedev podpísal projekt vysokorýchlostnej železnice na prepravu cestujúcich na viac ako 400 kilometrov z ruského hlavného mesta do Nižného Novgorodu asi za dve hodiny, informoval Interfax v marci.
V apríli obchodný denník Vedomosti informoval, že Putin uprednostňuje plán na vybudovanie vysokorýchlostnej trate z Moskvy do jeho rodného mesta Petrohrad.
Preliminary estimate of Moscow-St. Petersburg high-speed railway equals $23.9 blnhttps://t.co/TjDX0nmeqA pic.twitter.com/nHkDDjgMm2
— TASS (@tassagency_en) June 25, 2019
Putin súhlasil so žiadosťami o zmenu trasy, ktorú predložil úradujúci guvernér Petrohradu Alexander Beglov a generálny riaditeľ ruských železníc Oleg Belozerov.
Podľa ministra hospodárstva Maxim Oreshkin presadzoval výstavbu vysokorýchlostnej železnice do Petrohradu koncom minulého roka. Čas jazdy vlakom by bol rýchlejší ako let a znížil preťaženie letectva.
Medzitým sa v tlačovej správe RBC citovali dvaja nemenovaní vládni úradníci, ktorí tvrdia, že ministerstvo financií ponúklo presmerovanie 112 miliárd rubľov z projektu smerom k terminálu prepravy pre plynový gigant Novatek v tvare skvapalneného zemného plynu 25,5 miliárd LNG 2.
St. Petersburg-Moscow-Nizhny Novgorod high-speed #railway to cost 36 B USD; at least 9.4 B USD required from the federal budget - RZD.
— Alexander Vladimirov (@russianrail) October 23, 2019
Project format - concession ("German Initiative" Consortium).
Rolling stock - @Siemens_Russia tech by Ural Locomotives
- https://t.co/eMG0g34Kbl pic.twitter.com/6I81RqQxuM
Diaľnica Dzhubga-Soči, nazývaná "najdrahšia cesta Ruska“
Diaľnica Dzhubga-Soči bola s revidovanými nákladmi na 1 bilión rubľov navrhnutá tak, aby do roku 2037 znížila prekážky v letnej premávke pozdĺž úseku 170 km medzi dvoma strediskami Čierneho mora.
Federálna agentúra pre cestnú dopravu v meste Rosavtodor znížila náklady tým, že zmenšila dĺžku diaľnice zo 119 kilometrov na 80,5 kilometrov. Odhadované náklady na výstavbu úseku s dĺžkou 14,5 kilometra sa pohybujú medzi 156 a 180 miliardami rubľov.
Russia plans to spend $19 billion building a "Cote D'Azur" style, tunnel-laden, motorway connecting Sochi to the Krasnodar-Moscow 'Don Highway.' It would reduce linkup journey times from 4 hours (on a dangerous, mountainous road) to 1 hour. https://t.co/4V7mQeFYFn pic.twitter.com/WDGE6hxKaI
— Bryan MacDonald (@27khv) August 1, 2018
Očakáva sa, že zákazka bude zadaná gigantu pre dopravnú infraštruktúru Mostotrest, ktorý vlastní Putinov priateľ z detstva Arkady Rotenberg. Spoločnosť, ktorá bola sankcionovaná, sa podieľala na výstavbe mosta v hodnote 3,6 miliárd dolárov spájajúceho pevninské Rusko s priloženým krymským polostrovom.
Bovanenkovo-Sabetta, najsevernejšia železnica sveta
Očakáva sa, že severná pozdĺžna železnica 2 bude mať dĺžku 170 km a začiatkom roku 2023 spojí pole zemného plynu Bovanenkovo s prístavom Sabetta v ruskej Arktíde.
Russia: construction of Bovanenkovo-Sabetta rail line to start in 2017https://t.co/8mQfZoJjoR pic.twitter.com/dhT5O247EG
— Railway PRO (@RailwayPROMag) June 14, 2016
Bude sa rozširovať na pôvodnú severnú zemepisnú železnicu s dĺžkou 707 km v autonómnej oblasti Yamal-Nenets, ktorá spája západnú Sibír s arktickým pobrežím.
Železnica by prepravovala dodávky do projektov ťažby plynu na polostrove Yamal a Gydan a prepravovala zemný plyn na severnú námornú cestu.
Štátne ruské železnice a Gazprom boli vymenované za pravdepodobné spoločnosti, ktoré vdýchnu nový život megaprojektu.
Po finančnom audite sa jeho stavebné náklady znížili zo 115 miliárd rubľov na 77 miliárd rubľov.
Modernizácia najsevernejšieho ruského letiska
Rusko vynaloží 3,6 miliardy rubľov na modernizáciu najsevernejšieho letiska v krajine - Pevek v arktickej oblasti Čukotka - informovala tlačová agentúra RIA s odvolaním sa na ministerstvo dopravy.
Očakáva sa, že dráha, budova letiskových terminálov a všetky súvisiace vybavenia budú opravené a obnovené do štyroch rokov, uviedla RIA.
starting at 8am Alaska time (Noon in Washington, DC) because he was blinded by the aurora borealis and unable to navigate accurately using the stars. MiG fighters were scrambled from Pevek Airport on the Chukotka Peninsula at 11:56am EDT (and a little later from Anadyr) ... pic.twitter.com/03inA7JFNJ
— Stephen Schwartz (@AtomicAnalyst) October 27, 2019
Čukotka, ktorá leží na ruskom Ďalekom východe, je väčšinou bez cesty a dá sa k nej dostať len letecky. Autonómny región je bohatý na prírodné zdroje vrátane ropy, uhlia a zlata.
Ruský plán infraštruktúry obsahuje celkový rozpočet 267,5 miliárd rubľov na rozvoj regionálnych letísk.
Nárast obratu v prístave Beringovsky
Ďalšou prioritou Čukotky, ktorá je súčasťou plánu infraštruktúry, je prístav Beringovsky, ktorý ročne vyťaží z neďalekej bane Nagornaya vyše 700 000 ton uhlia.
4 residents of Beringovsky ASEZ to invest more than RUB 100 million developing projects https://t.co/WNbojKUNYt #EEF pic.twitter.com/he72xblZfE
— EEF (@en_forumvostok) July 20, 2016
Podľa ministerstva dopravy sa do roku 2020 plánuje obnova dvoch prístavísk v cene 1,25 miliardy rubľov.
Plán výdavkov obsahuje 927 miliárd rubľov s cieľom zvýšiť kombinovanú kapacitu ruských námorných prístavov na 1,3 bilióna metrických ton. Informoval The Moscow Times.
1 € = 70.491 RUB
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies