Obchodné reťazce Kaufland, COOP Jednota a Lidl podporujú slovenských výrobcov potravín cez rôzne programy a podiel týchto produktov v ich predajniach stúpa. V pláne majú aj naďalej túto podporu zvyšovať a na regáloch by mali zákazníci vidieť viac slovenských produktov.
Zástupcovia obchodných reťazcov Kaufland, COOP Jednota a Lidl informovali o svojom pláne v reakcii na spoločnosť Billa, ktorá si dala záväzok, že cez dlhodobý projekt navýši o 10 % podiel predaja slovenských výrobkov. Projekt plánuje odštartovať vo februári budúceho roka.
Najviac slovenských potravín nájdeme v reťazci COOP Jednota
Maloobchodná sieť COOP Jednota má už dlhodobo najvyšší podiel slovenských potravín vo svojich predajniach. "Od nepamäti sme podporovali domácu produkciu, pestovateľov ovocia, zeleniny, výrobcov pečiva, producentov mäsa, mliekarov. S domácimi výrobcami a pestovateľmi pracujeme, či už na celoslovenskej alebo regionálnej úrovni. Inak to nebude ani v nasledujúcich rokoch. Naša sieť ponúka najviac slovenských potravín spomedzi všetkých reťazcov. V priemere dosahuje podiel nami predaných slovenských produktov 70 %. Takýto podiel slovenských výrobkov reálne prechádza cez pokladnice našich predajní," konštatoval vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednota Slovensko Branislav Lellák.
COOP Jednota komunikuje so všetkými odvetviami
Medzi najžiadanejšie potraviny a komodity slovenského pôvodu patria v COOP Jednota vajcia (99,94 % obrat z predaja), mlieko (97,91 %) a med (96,4 %). "Na lokálnej úrovni zároveň spolupracujeme so 700 lokálnymi dodávateľmi. Spolupracujeme napríklad s až 350 regionálnymi pekármi a to aj preto, že nechceme ísť cestou dopekania. Našim cieľom je predávať čerstvo upečený chlieb, rožky, sladké aj slané pekárenské výrobky priamo z pece pekárne. Je to zároveň cesta, ako podporiť pekárenský priemysel na Slovensku. Komunikujeme a hľadáme cesty so všetkými odvetviami, nielen s pekármi. Či už je to Únia hydinárov, Mliekárensky zväz, alebo sú to odborové združeniami zastrešené pod SPPK. Slovenský pôvod máme zastúpený aj vo výrobkoch Vlastnej značky," dodal Branislav Lellák.
Slovenských dodávateľov podporuje aj Kaufland
Spoločnosť Kaufland má zas v priemere najvyšší počet vystavení slovenských produktov v maloobchode. Skoro 6 000. "Pre nás je podpora slovenských dodávateľov a producentov prirodzenou súčasťou firemnej filozofie. Dlhodobo spolupracujeme s približne 200 slovenskými pestovateľmi a dodávateľmi ovocia a zeleniny. Našou prioritou je odoberať slovenský tovar, až následne dopĺňame ponuku zo zahraničia. Len za minulý rok sme ponúkli približne 80 000 ton slovenského ovocia a zeleniny," povedala hovorkyňa Kauflandu Lucia Langová.
Kaufland spolupracuje so 71 dodávateľmi
Kaufland v roku 2017 spustil projekt na podporu regionálnych dodávateľov, ktorí dodávajú svoje produkty len na predajne Kaufland v ich okolí. "Momentálne spolupracujeme už so 71 regionálnymi dodávateľmi a do projektu je zapojených 65 predajní. Minulý rok sme na naše pulty uviedli čisto slovenský produktový rad Z lásky k tradície, ktorý je vyrobený z domácich surovín slovenskými dodávateľmi podľa tradičných receptov. V roku 2018 sme spustili ďalší veľký projekt - 100 % slovenské mäso. Toto označenie znamená, že mäso pochádza zo zvierat narodených, chovaných, porazených a spracovaných výlučne na území Slovenska. V našej ponuke nájdete 100 % slovenské hovädzie i bravčové mäso," dodala Langová.
Lidl podporil slovenských dodávateľov viac, ako minulý rok
V obchodnom roku 2018 spoločnosť Lidl zaplatila slovenským dodávateľom 290 miliónov eur v nákupných cenách, čo predstavuje medziročný nárast na úrovni 17 %. "Spoločnosť Lidl podporuje slovenských dodávateľov, realizuje v tomto smere viacero programov a medziročne významne zvyšuje hodnotu nakúpených produktov," informoval vedúci úseku komunikácie v Lidl Tomáš Bezák.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies