Pri internetových bankových operáciách je nutná zvýšená opatrnosť
V súvislosti s možnými podvodmi prostredníctvom internetu pri zadávaní pokynov klienta banke vzniká pri nedodržaní určitých pravidiel riziko, že klient sa stane obeťou podvodu. Zástupkyňa generálneho riaditeľa VÚB Elena Kohútiková preto radí neodpovedať na e-maily a telefonáty, v ktorých by od klienta ktokoľvek, vrátane osôb vydávajúcich sa za zamestnancov banky, žiadal o poskytnutie osobných informácií, čísiel a zostatkov na účtoch alebo prístupových či autorizačných údajov (napr. kódy z GRID karty).O akýchkoľvek pokusoch o získanie údajov klient by mal bez zbytočného odkladu informovať banku. Taktiež by klient nemal spúšťať, resp. otvárať neznáme prílohy a internetové odkazy obsiahnuté v tele nevyžiadaných e-mailov a v e-mailoch od neznámych odosielateľov.pochádzajú z dôveryhodných zdrojov vrátane bánk. Taktiež by nemal klient posielať a vkladať osobné údaje alebo bankové informácie na nezašifrované a nezabezpečené internetové stránky.Do internetbankingu sa prihlasovať len z dôveryhodného počítača, ktorý má pravidelne aktualizovaný antivírusový a antispyware softvér. V žiadnom prípade nepoužívať verejne dostupné počítače v internetových kaviarňach či knižniciach.Dobré by bolo, aby si klient aktivizoval bezplatné zasielanie SMS upozornení na prihlásenie do internetbankingu a nahradil GRID kartu modernejším a bezpečnejším prvkom – bezplatnou SMS autorizáciou.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies