Televízni diváci z radu internetovej populácie denne trávia čas aj pred televíziou. Či už sledujú svoje obľúbené relácie, alebo ju majú pustenú na pozadí, jedná sa o rôzne strávený čas spojený s rôznorodými návykmi a činnosťami. Výskum Nielsen Admosphere Slovakia prináša informácie o tom, ako vlastne tento čas pri televízii internetoví Slováci trávia a aké návyky s tým spájajú.
Zvuková kulisa
V dnešnej dobe nie je výnimkou, že sa diváci pri sledovaní televízie aspoň niekedy venujú aj iným činnostiam. Podľa výskumu, na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela, je to najčastejšie prehliadanie internetových stránok (53 %), prehliadanie obsahu na sociálnych sieťach (52 %) a v neposlednej rade trávia opýtaní čas pri televízií prehliadaním a písaním správ (50 %). Zaujímavé je ešte aj to, že viac táto štatistika sedí na ženy ako mužov.
Varenie pri telke
44 % respondentov potom pri sledovaní televízie robia domáce práce alebo varia. Len potom pozor na prsty pri krájaní, keď sa náhodou zapozeráte. Táto aktivita je opäť príhodná skôr pre ženy (58 %) než mužov (30 %). S daným tvrdením sa taktiež o niečo viac než ostatné vzdelanostné kategórie stotožňujú vysokoškoláci.
Písanie správ
Rovnaké percento divákov potom pri zapnutej TV píše alebo číta e-maily (44 %), čo opäť platí viac pre vysokoškolákov; tí taktiež viac než iní pri zapnutej TV pracujú alebo sa učia. Viac než pre ostatné vekové skupiny sú činnosti pri zapnutej televízií príznačnejšie pre ľudí do 34 rokov.
Diváci televízie taktiež často využívajú pri sledovaní ďalšie zariadenia. Tým je najčastejšie mobilný telefón, ktorý aspoň niekedy pri zapnutej televízií používa 87 % opýtaných, z toho 20 % takmer vždy. Oproti minulému roku sa pouťívanie smartfónu pri televízii zvýšilo o 4 %.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies