Ak si poberateľ niektorej z nemocenských dávok nestihol dávku vyzdvihnúť a želá si jej opätovnú výplatu, musí o to Sociálnu poisťovňu požiadať. Poisťovňa totiž nezasiela opätovne dávky bez podania žiadosti.
Ako postupovať pri žiadosti?
"V takomto prípade treba postupovať tak, že žiadateľ vyplní tlačivo Žiadosť o výplatu dávky a pošle ho alebo osobne doručí príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne. Pomocou určeného možno požiadať aj o zmenu výplaty," informuje o tom hovorca poisťovne Peter Višváder.
Kde môžete tlačivo nájsť?
Tlačivo je k dispozícii na webovej stránke Sociálnej poisťovne v časti Formuláre a tiež v pobočkách poisťovne.
Zamestnanec, aj bývalý, ktorému sa dávka vypláca z ochrannej lehoty, predkladá žiadosť pobočke Sociálnej poisťovne podľa sídla zamestnávateľa a SZČO a dobrovoľne nemocensky poistená osoba pobočke v mieste trvalého bydliska.
Čo ak si žiadateľ nevie tlačivo zabezpečiť?
V prípade, že si žiadateľ o zmenu nedokáže predmetné tlačivo zabezpečiť, môže žiadosť napísať aj vlastnou rukou. Tá by mala obsahovať údaje o poberateľovi dávky (meno, priezvisko, rodné číslo, adresa), údaje o spôsobe výplaty dávky – na účet v banke alebo v hotovosti na adresu, dátum a chýbať nesmie podpis poistenca. Ak je žiadosť doručená spolu s ostatnými dokladmi (ak sú potrebné) včas (do 5. dňa v mesiaci), zmenu je možné uskutočniť pri najbližšom výplatnom termíne.
Dokedy si môžete dávku vyzdvihnúť?
Nárok na výplatu nemocenskej dávky sa premlčí uplynutím troch rokov odo dňa, za ktorý poistencovi dávka patrila.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies