BRATISLAVA - Pandémia koronavírusu prestavila správanie a potreby spotrebiteľa v oblasti potravín. Slovenské potravinárstvo tak zažíva podľa zástupcov potravinárov počas koronakrízy zmenu, šancu presadiť sa dostávajú malí predajcovia a kvalitné výrobky.
Fáza hromadenia zásob
"Niektoré trendy spred krízy zosilneli, iné sa vytvorili nanovo, mnohé budú pokračovať a niektoré s odznením pandémie vymiznú. Vo fáze hromadenia zásob ľudia napríklad kupovali desiatky kíl cestovín a ryže alebo precízne študovali zloženie potravín, kedy napríklad potraviny zamerané na určité typy vitamínov okamžite mizli zo skladov," konštatovali slovenskí potravinári.
Reštaurácie odpadli
Zmenené trendy v slovenskom potravinárstve potvrdzuje napríklad Jana Baková, obchodná zástupkyňa z gazdovia.sk. Hovorí, že pred krízou až 75 % ich obratu tvorili hotely a reštaurácie, ktoré zrazu odpadli. Štvrtina boli koncoví zákazníci a tam to bolo konštantné. Práve v tomto segmente koncového zákazníka im kríza priniesla nárast počtu nových zákazníkov a tí podľa jej slov zatiaľ aj ostávajú.
Najžiadanejšie potraviny
Hovorí, že počas pandémie bolo najžiadanejšie čerstvé mäso, mäsové konzervy, múka, zeleninové a ovocné bedničky a mrazené výrobky ako pirohy zo zemiakového cesta.
Platba kartou
Počas pandémie nabral ešte viac na význame bezkontaktný styk a bezhotovostný styk. Je minimum zákazníkov, ktorí chcú platiť hotovosťou. "Cez 90 % klientov využilo možnosť platiť bezhotovostne a bezhotovostne si vracajú aj drobné preplatky," uviedla Boková.
Spájanie
Ďalším javom podľa potravinárov je, že sa pospájali výrobcovia menších potravín i fariem s distribučnými kanálmi a vytvára sa tak dobre fungujúci systém rozvozu, ktorý reaguje na špecifické potreby obyvateľstva.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies