BRATISLAVA - Viac ako polovica študentov by si vedela predstaviť online vyučovanie aj v rámci bežného akademického roka bez mimoriadnych opatrení.
Vyplýva to z celoslovenského prieskumu Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda (FMK UCM) v Trnave.
Hlasovali stovky študentov
Ten sa uskutočnil v období od 15. apríla do 31. mája cez elektronické dopytovanie. Zapojilo sa do neho deväť fakúlt zo šiestich univerzít a na otázky tak odpovedalo spolu 679 študentov.
Študenti doterajšie online vzdelávanie na vysokých školách ohodnotili priemernou známkou 3,56. Vyhovovala im možnosť absolvovať prednášky z domu. Študenti však v prieskume poznamenali, že im chýba sociálny kontakt. Nevýhodou pre nich bola aj zlá kvalitu zvuku a obrazu.
Dekanka FMK UCM Ľudmila Čábyová si myslí, že fakulty, ktoré prešli na dištančnú formu prednášok preukázali schopnosť v krátkom čase plnohodnotne zabezpečiť náhradu prezenčnej výučby. Dôkazom je podľa nej to, že väčšina študentov by si takéto vzdelávanie vedela predstaviť aj v budúcnosti v rámci bežného akademického roka.
Motivovala ich karanténa
„Ako sa však ukázalo, sociálny kontakt je aj v tomto smere nenahraditeľný. Táto nepriaznivá situácia nám však naznačila nové možnosti, ktoré sa v budúcnosti určite budú môcť využiť a uplatniť pri výučbe viacerých predmetov, počas mimoriadnych situácií alebo v prípade špecifických potrieb študentov,“ uviedla.
Z prieskumu vyplynulo, že študenti sa začali viac zaujímať o online vzdelávanie, túto možnosť označilo takmer 31 percent. Prieskum tiež odhalil, že online vyučovanie niektorým študentom prinieslo aj stres z nového spôsobu výučby, nefungovania počítača, prípadne neznalosti aplikácií na online výučbu.
Za plnohodnotnú náhradu klasických prednášok považuje online výučbu viac ako polovica študentov (69 percent). Vyše 64 percent by si vedelo predstaviť takúto formu prednášok aj v budúcnosti v rámci bežného akademického roka bez mimoriadnych opatrení. Vyhovovalo im domáce prostredie, možnosť robiť počas prednášky aj niečo iné či pýtať sa prostredníctvom chatu.
Preferujú písomné testy
Chýbal im však sociálny kontakt a za nevýhodu označili aj zlú kvalitu zvuku a obrazu či nedostatočné technické alebo priestorové vybavenie.
V prípade skúšok poslucháči vysokých škôl preferovali písomný test pred ústnou skúškou prostredníctvom online video hovoru. Avšak v prípade štátnych skúšok online formou sa názory študentov rôznili. Skoro štvrtina respondentov ocenila, že by sa štátnice pre mimoriadne opatrenia nepresunuli do ďalšieho semestra.
Z respondentov uviedlo približne 20 percent, že by v prípade pretrvávania situácie ocenili možnosť absolvovať tieto skúšky z domova bez nutnosti cestovať. Avšak obavy obavy z možných technických problémov, nedostatočnej prípravy alebo nevhodných domácich podmienok. prevládali u väčšiny študentov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies