Fanúšikovia F1 sa konečne dočkali. Koronakríza spôsobila prerušenie športu na celom svete. F1 mala pôvodne odštartovať už tradične marcovou Veľkou cenou (VC) Austrálie v Melbourne, avšak COVID-19 bol v tom čase už veľmi rozšírený. Tým, že sezóna začala až prvý júlový víkend, bude aj dosť scvrknutá. Pretekať sa bude len na európskych okruhoch.
Prvou zastávkou tohtoročného seriálu F1 bola VC Rakúska. Spielberg patrí k tradičným okruhom, pretekalo sa na ňom už aj v minulosti, no do kalendára sa vrátil v sezóne 2014. Šesť rokov je však už neoddeliteľnou súčasťou najprestížnejších motoristických pretekov sveta.
Piatkové tréningy predpovedali, že Mercedes na rýchlosti nič nestratil. V pozitívnom svetle sa ukázali stajne McLaren a Racing Point, ktorých vozy sa ukázali aj v prvej päťke. Red Bully, pre ktorých to bol domáci závod, ukázali už tradične svoju silu na tomto okruhu. Naopak sklamaním bola Scuderia Ferrari. Mnohí si však povedali, že to bol len tréning a skutočnú rýchlosť predvedú jazdci až v sobotňajšej kvalifikácii.
Chyba Hamiltona počas kvalifikácie
Aj pre tých najvernejších fanúšikov Ferrari však prišlo v sobotu počas kvalifikácie rozčarovanie. Sebastian Vettel sa nedokázal dostať ani do prvej desiatky a Charles Leclerc štartoval až siedmy. Prekvapili však už spomínaný McLaren a Racing Point, ktorých vozy sa dostali tam, kde Ferarri Sebastiana Vettela nie, teda do top 10. Lewis Hamilton nezačal svoju tretiu obhajobu titulu najlepšie. V druhom sektore trate pred sa pred ním jazdiaci kolega Bottas dostal mimo trate a objavili sa žlté vlajky. Lewis mal spomaliť, no namiesto toho ešte zlepšil svoj čas. Za toto ho čakal trest. Štartoval preto nie druhý za Bottasom, ale "až" štvrtý.
Samotným pretekom predchádzalo pokľaknutie niektorých pilotov a minúta ticha za rovnaké práva pre všetkých, bez ohľadu na pôvod či farbu pleti. Vozy Mercedesu dokonca upustili od tradičnej striebornej farby, ktorú nahradilo čierne lakovanie.
Závod bol až trikrát prerušený bezpečnostným vozidlom. Do cieľa dokázalo prísť len 11 pilotov, pričom debutant vo Williamse Kanaďan Nicholas Latiffi bol od zisku premiérového bodu v F1 len jedno miesto. Ako prvý skončil pre poruchu vozu Verstappen, jeho kolega Albon ho nasledoval tesne pred koncom závodu. Pri všetkých to vyzeralo, že im odišla nejaká súčasť pohonnej jednotky, až na Magnussena z Haasu, ktorý akoby prišiel v najostrejšej zákrute závodu o brzdy. Pre poruchu museli odstúpiť ešte Daniil Kvyat (Alpha Tauri), George Russell (Williams), Magnussenov kolega Grosjean, Lance Stroll (Racing Point) aj Daniel Ricciardo (Renault).
Kimimu Räikkönenovi podľa všetkého mechanici v boxoch pri výmene gúm zle upevnili pravú prednú a fínsky pretekár o ňu prišiel pred poslednou zákrutou okruhu. Za ním jazdiaci Sebastian Vettel mal šťastie, že ho pneumatika netrafila. Ten sa prepadol až na posledné miesto, pretože sa pokúsil o nemožný manéver, nestihol dobrzdiť a ocitol sa mimo trate.
Po treťom a teda poslednom Safety Car mal ešte šancu na víťazstvo v závode Albon (vtedy ešte nikto netušil, že mu odíde motor), pretože Mercedesy pred ním mali tvrdšie gumy a navyše obom pilotom ako Hamiltonovi, tak aj Bottasovi hlásili do vysielačky, že "nemajú jazdiť po obrubníkoch, pretože vozy sú krehké". Albom v tom čase jazdiaci na treťom mieste sa pokúsil o manéver na Hamiltona, no nevyšlo mu to a navyše sa ocitol v štrku.
Obhajca titulu dostal za tento incident penalizáciu 5 sekúnd, ktorá sa mu pripočítala k celkovému času po pretekoch. Ukázalo sa, že to bolo kľúčové rozhodnutie komisárov, pretože síce prišiel do cieľa na druhom mieste, ale bol klasifikovaný ako štvrtý, do piatich sekúnd sa za ním zmestil Leclerc, a dokonca aj Norris vďaka najrýchlejšiemu času v poslednom kole pretekov. Pre mladého Brita v službách McLarenu to bolo prvé pódium v kariére.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies