Limuzína od Mercedesu je doslova napchatá novou technikou. Čakali by ste však niečo iné?
Nedávno unikli fotografie prototypu zvonku aj zvnútra. Ich vernosť potvrdzuje novú snímku priamo od automobilky.
Evolúcia klasických tvarov
Nechýba klasická hviezda nad veľkou maskou chladiča, svetlomety sú rozdelené do troch segmentov s modrým podsvietením. Zvonku ide tak skôr o evolúciu typických tvarov.
Revolúcia sa podľa skôr zverejnených snímok odohrá až vnútri. V interiéri bude dominantou vertikálne umiestnený displej infotainmentu.
Pod kapotou sa vďaka 48V palubnej sústave objavia prevažne mildhybridné jednotky, avšak na presný výpočet pohonných jednotiek si ešte počkáme.
New Mercedes-Benz S Class Interior 🔥🔥 🔥 pic.twitter.com/iM1QOFKvXZ
— ʎןןǝʞ ʍǝɹp (@DidYouSayDrew) July 8, 2020
Šéf Daimleru Ola Källenius zatiaľ sľubuje naozaj komfortné zvezenie.
Na podrobné technické informácie a ďalšie detaily sme si museli počkať
Nové "esko" prichádza s oblejšími tvarmi karosérie, čo ešte zvýrazňujú nové kompaktnejšie svetlomety, samozrejme s laserovou technológiou a funkciou premietania značenia na vozovku.
S novým nárazníkom je teraz aj väčšia maska chladiča. Elegancia však limuzíne stále nechýba.
New Mercedes-Benz Classe S ✨ pic.twitter.com/t98V0QgyeP
— CAR LIFESTYLE. (@DailyCarlife) September 2, 2020
Hoci bude štvormiestna konfigurácia interiéru triedy S tou luxusnejšie voľbou, Mercedes bude stále ponúkať aj päťmiestnu verziu.
Nová trieda S stojí na vzduchovom podvozku, ktorý je po vzore veľkých SUV GLE a GLS vybavený systémom E-Active Body Control, priebežne meniacom tvrdosť odpruženia u každého kolesa zvlášť.
Systém tu pomáha aj po stránke bezpečnosti v rámci detekcie bočného nárazu, kedy sa vozidlu automaticky zvýšia svetlá. Auto má aj systém natáčania kolies zadnej nápravy s možnosťou vytočiť zadné kolesá až do uhla 10 stupňov.
2021 Mercedes S Class – DIGITAL LIGHT / The new assistance functions
— Drive Time (@4Drivetime) September 4, 2020
Watch video here 👉 https://t.co/YXvmRsFrZ6 pic.twitter.com/opTUtf3BjD
Interiér prešiel riadnym zjednodušením, čo majú samozrejme na svedomí obrazovky a dotykové plochy, cez ktoré bude vodič a posádka ovládať všetky kľúčové funkcie vozidla.
Vedľa predného digitálneho prístrojového štítu a 12,8-palcovej obrazovky novej generácie infotainmentu MBUX budú mať totiž cestujúci vzadu k dispozícii svoju vlastnú obrazovku, vrátane mobilného tabletu uloženého vzadu v paneli medzi sedačkami (teda až 5 displejov).
the new Mercedes S class have 6 screens,i find it to be very ugly or distasteful at the least, fancy gauges are much more beautiful and luxurious,i would have believed that luxury from now on is less screens, and more fancy buttons and switches pic.twitter.com/pBkUz7WzNu
— Goz_Quarter (@bilelkasbadji) September 5, 2020
Šikovný hlasový asistent je tiež k dispozícii, rovnako ako možnosť ovládania funkcií gestami. Dohromady sa Mercedes zbavil v novej triede S celkom 27 fyzických tlačidiel. Dotykové plochy sú aj na volante.
Pohonná jednotka
Nové "esko" bude spočiatku v ponuke so 6 alebo 8-valcovými motormi, samozrejme s jemnou (mild) hybrid technológoiu. Pokiaľ ste si obľúbili typ AMG S65 tak vás bohužiaľ sklameme, pretože ten sa už nevráti. Je možné, že v ponuke sa okrem iného objavia aj 4-valce, avšak to len vo vybraných krajinách.
Trojlitrový turbodiesel ponúkne výkon 210 kW, zrýchlenie z 0 na 100 za 6,4 sekundy. Verzia S400d, s 4Matic v základnej výbave, bude dosahovať zrýchlenie už za 5,4 sekundy.
Benzínovým parťákom sa stane S450 4Matic. Objem motora takisto tri litre, avšak pomáhať mu bude EQ Boost (+16kW). Pre laikov to znamená, že čas na dosiahnutie 100 km/h sa ešte viac skráti. V prípade tohto motora to bude za 5,1 sekundy. V8 starej triedy bude nahradený V6 (na 100 za 4,9). Aspoň tak ukazujú prvé testy.
Tlačiť sa nedá donekonečna, takže ďalším parametrom je maximálna rýchlosť. Pohybovať sa bude na úrovni 250 km/h, avšak model AMG túto hodnotu vďaka elektronickému maximu zrejme prekoná. Dojazd na elektrický pohon, pri Mercedese plug-in hybrid, bude do 100 km.
Trieda S vodiča sleduje a rozpoznáva jeho zámery pomocou kamier na stropnej ovládacej jednotke. Systém sleduje potrebné otočenie hlavy, pohyby rúk a reč tela, na čo reaguje aktiváciou príslušných funkcií vozidla.
Ak sa vodič pozrie napríklad cez rameno dozadu smerom k zadnému oknu, interiérový asistent automaticky otvorí slnečnú roletu pred zadným oknom.
Počet asistentov bol teda zase rozšírený, hlavnou správou však je, že v rámci legislatívne náročného použitia nového systému Drive Pilot bude trieda S zhruba od druhej polovice roku 2021 schopná aj vysoko autonómnej jazdy 3. úrovne na vhodných diaľničných úsekoch v Nemecku, a to vo veľmi hustej premávke alebo v kolónach. Značka dodáva, že vodičovi bude práca uľahčená natoľko, že sa môže venovať dokonca aj vedľajším činnostiam, napríklad surfovanie na internete alebo vybavovanie e-mailov.
Cenu pre slovenský trh sa ešte len dozvieme, rovnako ako štart predobjednávok.
Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom v priebehu roka 2021. Komu by snáď nové "esko" prišlo príliš fádne, ten si môže počkať na čisto elektrickú variantu EQS, prípadne ešte luxusnejšie prevedenie Maybach.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies