Od začiatku pandémie COVID-19 zákazníci spotrebovali pri vstupe do rôznych sietí predajní tisíce litrov dezinfečných prostriedkov.
Opýtali sme sa najväčších obchodných reťazcov, koľko litrov už zákazníci spotrebovali pri vstupoch do predajní od marcového vypuknutia pandémie aj na Slovensku. Napríklad len spoločnosť Lidl spotrebovala také množstvo dezinfekčného prípravku, že by sa ním zaplnilo 56 veľkých 500-litrových vaní.
20 cm hracej plochy
To je asi také množstvo, že ak by ste ho vyliali na menšiu hraciu plochu zimného štadióna (54 x 26 m), tak by v nej bola dezinfekcia vo výške približne 20 cm. Len táto spoločnosť teda minula obrovské množstvo. A to nehovoríme o ďalších sieťach predajní.
28-tisíc litrov
„Doteraz to bolo 28-tisíc litrov dezinfekcie a náklad prevyšoval 100-tisíc eur,” povedal Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie spoločnosti Lidl s tým, že zákazníci ich náklady nepocítili.
“Tento, ako ani ďalšie náklady spojené s koronakrízou, sme samozrejme nepremietli do cien pre zákazníkov,” zdôraznil.
Milión eur
Od začiatku opatrení musela aj spoločnosť COOP Jednota investovať množstvo prostriedkov na dezinfekciu rúk zákazníkov i zamestnancov. „Intenzívne dezinfekčné a bezpečnostné opatrenia, ktoré realizujeme v našich viac ako 2 000 predajniach, už pred niekoľkými mesiacmi prekročili milión eur,“ vysvetlil Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.
Zákazníci nepocítia
Dodal, že naďalej sa maximálne snažia, aby sa zákazníci i zamestnanci mohli cítiť bezpečne. „Všetky spotrebné družstvá v systéme sú aj naďalej v úzkom spojení s Regionálnymi úradmi verejného zdravotníctva SR, všetky nové nariadenia sa snažíme implementovať čo najpromtnejšie. Náklady na dezinfekciu sme do cenotvorby nepremietli,“ doplnil Lellák.
Dezinfekčné prostriedky si môžete kúpiť aj na stránke shop.netky.sk. Okrem dezinfekčných gólov sú k dispozícii aj rúška na prekrytie dýchacích ciest.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies