Mercedes s novým konceptom EQC 4x4 na druhú ukazuje, že opakovaný vtip môže byť stále dobrým žartom. Zvýšený elektromobil v terénnej "obuvi" sa však podľa všetkého do sériovej výroby nedostane.
Základom úpravy súčasnej vlajkovej lodi elektrických mercedesov sú portálové nápravy s terénnym odpružením. S väčšími kolesami a pneumatikami to zvyšuje svetlú výšku na 293 mm, čo je o 153 mm viac než u sériového EQC, dokonca o 53 mm viac ako u štandardnej triedy G.
Aby kolesá z karosérie príliš netrčali, dostal špeciálny EQC aj širšie blatníky. Celkovo je vozidlo širšie o 20 cm. Auto sa vie brodiť do 40 cm, o 15 cm viac. Nájazdové uhly sú 31,8 a 33 stupňov vzadu, čo znamená nárast o 11,2, respektíve 13 stupňov.
Pohonné ústrojenstvo zmien zostalo na správnej ceste. Extrémny koncept používa dvojicu elektromotorov pre kombinovaný výkon 300 kW, teda 408 koní.
Tvorí pohon všetkých kolies. Batéria s kapacitou 80 kWh bežne stačí na normovaných 450 km podľa normy WLTP. Všetky spomínané úpravy však celkom iste toto číslo podstatne stlačili, presnú hodnotu neuvádzajú.
S horným indexom sa Mercedes hral už v minulosti niekoľkokrát. Verziu 4x4 na druhú v podobnom duchu dostala aj minulá generácia off-roadu triedy G, ale aj kombi triedy E. Práve len "géčko" sa však dostalo do predaja.
AKTUALIZÁCIA: Nový Mercedes-Benz triedy S oficiálne: Hi-tech luxus a jazdiť vie sám
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies