Pandémia prinútila výrobcov predávať potraviny vo väčších baleniach. Predtým výrobcovia niekoľko rokov znižovali objem výrobkov v balíkoch.
Ľudia jedia doma
Všeobecná izolácia ľudí na celom svete prinútila výrobcov potravín, aby zvážili prechod na veľké formáty balení. O tomto trende povedal Dirk Van de Put, výkonný riaditeľ spoločnosti Mondelez International, v rozhovore pre ruský portál RBC.
Pandémia podľa neho zmenila vzorce spotreby. Zatiaľ, čo spoločnosť Mondelеz svoje produkty ponúkala ako pohodlné občerstvenie na cestách alebo v práci, počas pandémie boli spotrebitelia nútení zostať doma a potrebovali nové formáty balenia potravín.
"Vidíme nárast predaja našich veľkých rodinných balení. Preto musíme prispôsobiť značky situácii, keď spotrebitelia trávia väčšinu času doma," vysvetlil Van de Put.
Nárast veľkosti balenia je nový fenomén, predtým ho výrobcovia naopak zmenšili. Efekt, ktorý výskumná spoločnosť GfK nazvala downsizing, sa dostavil v rokoch 2012–2018.
Počas tejto doby výrobcovia zmenšili veľkosť balení sušienok, tabuľkových čokolád alebo balíčkov chipsov v priemere o 7–20%. V Rusku sa tak stalo s cieľom zabrániť prudkému rastu cien a podporiť dopyt na pozadí poklesu spotrebiteľskej aktivity.
Sporenie a bezpečnosť
Ostatné nadnárodné spoločnosti, Danone a PepsiCo, si tiež počas pandémie všimli významnú zmenu v spotrebiteľských návykoch.
V období karantény a izolácie začali ľudia aktívne variť doma a podľa Danone sa tento trend ešte zintenzívni. V reakcii na zmeny na trhu začala spoločnosť predávať mlieko vo väčšej 1,5 litrovej fľaši.
Počas lockdownu sa spotreba občerstvenia na cestách znížila, čo viedlo k dočasnému zníženiu nákupu výrobkov v malých baleniach, tvrdí zástupca ruskej kancelárie PepsiCo.
Mohlo by vás zaujímať: Koronakríza zatvára reštaurácie. Väčšina Slovákov sa vyslovila, že by im klesla kvalita života, ak sa zavrie ich obľúbená
V druhom štvrťroku 2020, na vrchole pandémie, začali spotrebitelia niektorých potravín a nepotravinových výrobkov častejšie nakupovať väčšie obaly, potvrdzujú štúdie spotrebiteľského správania.
Má to niekoľko dôvodov. Spotrebitelia majú tendenciu nakupovať viac, aby z bezpečnostných dôvodov čo najmenej chodili do obchodov. Okrem toho začali tráviť viac času doma so svojimi rodinami a zvyšoval sa aj objem spotrebovaného tovaru.
Svoju úlohu zohrala aj skutočnosť, že spotrebitelia začali viac šetriť a pri kúpe veľkého balenia je jednotka tovaru lacnejšia.
Súvisiaci článok: Mnohí ľudia hladujú. Prispieva aj zbytočná spotreba, ktorá haní svetový deň potravín
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies