Túto otázku si kladú mnohí ľudia, ktorých pri čítaní článkov zaskočí, akú kreativitu majú tvorcovia krycích názvov akcií.
Ostatne to boli Božie mlyny, Judáš či Očistec. Pretým záťahy na súdoch s názvami Búrka či Víchrica. Polícia na sociálnej sieti ozrejmila, ako tieto názvy vznikajú, resp. kto ich vymýšľa. Priznali, že mnohí sa na to neustále pýtajú. Dokonca aj na to, či ich v budúcnosti nemôžu vymýšľať bežní ľudia.
Podľa polície však nie je úlohou vytvoriť názov, ktorý sa dobre mediálne predá, ale názov, ktorý umožní šifrovanie operácie. „Názov akcie by mal byť zrozumiteľný pre okruh policajtov, ktorí na nej pracujú. Zároveň nemôže odkrývať zameranie akcie a nemôže byť vulgárny,“ vysvetlila polícia na sociálnej sieti.
V žiadnom prípade sa však z názvu nesmie nikto dozvedieť o čo by mohlo ísť. „Názov môže vystihovať podstatu akcie, charakteristiku zainteresovaných osôb, situácie ktorej sa týka alebo môže byť úplne "od veci". Je to individuálne a pravidlá v podstate neexistujú,“ vysvetlili strážcovia poriadku a zákonnosti.
A napokon je tu odpoveď pre mnohých čitateľov, ktorí si kladú otázku, kto je tým kreatívcom. Pretože mnohí by si vedeli predstaviť, že by ich takáto pomoc polícii bavila, dokonca, že by v tom boli dobrí. „Názvy akcií si určujú operatívni pracovníci, aby v predprípravnom ale aj prípravnom konaní, až do momentu zverejnenia informácií o akcii pre verejnosť, kryl ich zámer pred nepovolanými osobami,“ dodala s tým, že verejnosť nemôže pomáhať v ich kreativite, „pretože sa do jej zverejnenia nedozvie o jej existencii“.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies