BID by mala odbremeniť preťaženú cestnú sieť
Politickú zhodu na projekte výstavby Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) deklarovali po dnešnom stretnutí minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ, predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo a primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Táto zhoda má popri expertných analýzach veľký význam vo vzťahu k Bruselu k dosiahnutiu financovania projektu z fondov Európskej únie v nasledujúcom rámcovom období od roku 2013. Ako uviedol minister Figeľ, podstatu BID tvorí koľajové prepojenie centra Bratislavy s jej okrajovými mestskými časťami a ďalej do regiónu na hlavných ťahoch smerom na Pezinok, Senec a Dunajskú Stredu. Tieto dopravné cestné ťahy sú v súčasnosti predimenzované automobilovou dopravou a moderné vlaky by mali cestnú premávku podstatným spôsobom odbremeniť. Hlavný terminál pre budúcu podzemnú železnicu by mal vyrásť v priestoroch stanice Bratislava - filiálka pri Trnavskom mýte. Súčasťou BID je taktiež plánované železničné prepojenie Petržalky s dunajskou ľavobrežnou časťou hlavného mesta. Celkové náklady na realizáciu projektu sa odhadujú na 500 miliónov eur.
Ako dodal predseda BSK Pavol Frešo, jednotný systém BID bude nadväzovať na mestskú hromadnú dopravu. Kraj sa už v súčasnosti usiluje modernizovať a prepojiť koľajovú dopravu s MHD na ťahoch v smere na Malacky, Pezinok a Senec v rámci operačného programu Bratislavský kraj. Riešenie komplexného systému dopravy sa týka spádovej oblasti pre 1,2 milióna ľudí.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies