BRATISLAVA - Klienti môžu žiadať odškodnenie od poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa.
Cestovná kanceária Firo tour oznámila krach po viac ako 20 rokoch svojej existencie.
„Koronakríza zasiahla nás všetkých. Niektorých viac, niektorých menej. Žiaľ, práve cestový ruch to postihlo absolútne. Aj keď sme do poslednej chvíle verili a dúfali, že to zvládneme, dnes so vztýčenou hlavou prijímame porážku a Vás všetkých s pokorou žiadame o pochopenie. Prepáčte, že sme to nezvládli. Prepáčte a majte na nás pekné spomienky, tak ako na všetky dovolenky a výlety, ktoré sme spolu počas tých 20 úžasných rokov absolvovali."uvádza na svojej stránke.
Odškodnenie kientov
„ Aj tentoraz k veci pristúpime nám vlastným spôsobom. Férovo, priateľsky a s Vami, našimi klientmi na prvom mieste. To znamená, že Vaše peniaze za zakúpené dovolenky a vouchre dostanete naspäť, a to najneskôr do šiestich mesiacov." deklaruje cestovná kancelária.
Allianz- Slovenská poisťovňa
Za uhradené zájazdy, ktoré si zakúpili klienti slovenskej cestovnej kancelárie FIRO-tour, ktorá v utorok ohlásila ukončenie činnosti, môžu klienti žiadať odškodnenie od poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa.
"Požiadavku si uplatňujete nahlásením škodovej udalosti – žiadosti o vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour," vysvetlila cestovná kancelária. Slúži na to online formulár na stránke poisťovne, telefonický kontakt 0800/122 222, prípadne o odškodné možno žiadať aj listom na adresu poisťovne.
Pri online nahlásení škodovej udalosti treba kliknúť na sekciu poistenie majetku, potom na záložku s názvom osobe, kliknúť ďalej treba na inú príčinu a tam treba uviesť ako dôvod insolventnosť cestovnej kancelárie. Následne je potrebné vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy.
Ako ďalej radí cestovná kancelária, klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 14. novembra 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu príslušného roka, čiže 411 026 005. Tí, ktorí si zájazd zakúpili po 15. novembri 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu roku 2020, teda 411 027 102.
Ako uzavrela cestovná kancelária, k žiadosti treba uviesť aj reálnu výšku vzniknutej škody a dokázať to kópiou zmluvy o zájazde a potvrdením o platbe buď výpisom z bankového účtu o prevode, platbou kartou, alebo príjmovým pokladničným dokladom. "Ak bol zájazd zakúpený u nášho provízneho predajcu, je potrebné doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na zmluve. Ak bude poisťovňa vyžadovať ďalšie doklady, bude vás kontaktovať," upresnili.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies