Pozor na falošné e-maily v mene Slovenskej pošty! Prostredníctvom nich sa pokúša neznámy páchateľ okradnúť obeť.
V mene Slovenskej pošty sú rozposielané občanom falošné e-maily. Klienti pošty si majú zmeniť doručenie alebo uloženie zásielky. Informácie z takéhoto falošného e-mailu sú podobné informáciám z oficiálneho webu pošty, až napár zámerne podobných klamlivých údajov.
Zákaznícka podpora Slovenskej pošty nefunguje 24 hodín denne, ale iba v pracovných dňoch v čase od 8:00 do 17:00 hodiny. Falošný mail je možné rozlíšiť i podľa nesprávne uvedeného telefónneho číslo na Zákaznícke centrum - 0850 192 413, pričom správne číslo je 0850 122 413. Ide aj o zneužitie loga Slovenskej pošty a preto by klienti nemali na takéto emaily reagovať.
Falošných e-mailovje viac druhov. Niektoré požadujú od adresátov úhrady poplatkov za doručenie zásielky či preclenie zásielky. Kedy vás webový odkaz presmeruje rovno na platobnú bránu, kde treba zadať údaje z platobnej karty. Clo aj poplatok za colné konanie sa totiž platí priamo pri doručení zásielky. V prípade, že klienti už na podvodné maily zareagovali a uhradili požadovanú sumu, pošta im odporúča obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Slovenská pošta už podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. Aktuálne prebieha vyšetrovanie. Na webovej stránke Slovenskej pošty sú uvedené všetky potrebné informácie ako rozlíšiť, že ide o podvodný mail. Na stránke sú ukážky, ako môžu takéto falošne maily vyzerať.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies