Keď sa povie Mercedes, ihneď nás napadne luxus, kvalita, prestíž, jeden z najlepších motorov a povestná história tejto lukratívnej automobilky zo Stuttgartu. Najnovšia generácia S posunula vývoj automobilov po všetkých stránkach.
Najmodernejšie prvky pre nové vozy sú masívna dotyková OLED obrazovka, riadenie zadných kolies a aktívne vzduchové odpruženie, ktoré umožňuje plynulejší prejazd zákrutami. Nové prvky sú nutnosťou, keďže sa jedná o úplne novú generáciu automobilov. Samozrejme, všetky modely sa neobjavia v predajniach naraz. Maybach či AMG očakávame podľa vyjadrení Mercedesu na trhu až neskôr. Okrem toho pôjdu do výroby aj kabriolety či verzia coupé.
Ekológia
Zaujímavé je aj to, že pre triedu S sú použité diely, ktoré prešli výrobou menej zaťaženou na životné prostredie. Ide o 98 kg. Z recyklovaných látok sa v modeli použilo dokopy až 120 dielov. Je to dvakrát toľko ako pri predchádzajúcej generácii. Okrem toho sa použili aj diely z obnoviteľných zdrojov – 40.
Vonkajší vzhľad
Pri prvom pohľade na exteriér je evidentné, že ide o Mercedes. Výrobca síce priniesol isté zmeny, no známe prvky ostali nezmenené. Príkladom môže byť veľká predná maska chladiča. Novým dizajnom sú vysúvateľné kľučky dverí. Nová trieda S patrí medzi vozidlá, ktoré sa pohrali aj veľkým využitím aerodynamiky. Odpor vzduchu je ešte menší, ako pri minulej generácii vozov.
Pohonná jednotka
No poďme už na motor. V prípade novej generácie S sa budú radovo vyrábať 6-valcové benzínové a dieselové motory o objeme troch litrov. Samotný výkon bude záležať od špecifikácie automobilu. V tomto roku pribudne aj model s hybridným pohonom s dojazdom čisto na elektrinu do 100 km.
Interiér
Povieme si aj o krokových motoroch. V jednom modeli ich bude 17 a budú regulovať teplotu v interiéri pre klimatizáciu THERMOTRONIC.
Najväčšími zmenami však prešiel práve interiér. Na stredovom paneli je mohutný 77-palcový displej s kvalitnou grafikou. Rovnako je to v prípade displeja za volantom o aktuálnom stave motora.
Nová generácia znamená aj príchod novšej verzie MBUX. Zákazníci si ju pochvaľovali už pri predchádzajúcej verzii. V modeloch sa objavuje už od roku 2018, dokáže sa sama učiť a automobilka sa vyjadrila, že na trhu nie je inovácia, ktorá by ešte viac uľahčovala obsluhu celého vozidla. Už spomínané OLED obrazovky sa nachádzajú aj na zadných sedadlách.
Systém "Hey Mercedes" je samozrejmosťou a ovládať sa dá 27 jazykmi. V aute sa nachádza dokopy až 30 reproduktorov (zvukový systém Burmester), ktoré sa starajú o dokonalú zvukovú kulisu bez rušivých vplyvov vonkajšieho prostredia. Sedadlá sú vybavené 10 masážnymi programami. Pri dlhších trasách preto nehrozí bolesť chrbta ani sedacích svalov.
Bezpečnosť
Nachádza sa tu aj systém pohybu karosérie E-Active Body Control. V prípade hroziacej zrážky je auto schopné sa zdvihnúť o 80 milimetrov. Súvisí to s prahom dverí, ktoré sú vďaka svojmu dizajnu schopné pohltiť podstatnú časť nárazu, pokiaľ ide o prekážku z boku.
Parkovanie mimo vozidla
Novinkou medzi systémami, ktoré asistujú pri riadení je napríklad zaparkovanie auta pomocou mobilného telefónu. Žiadny iný automobil to zatiaľ nedokáže. Od polovice tohto roka by mohol model S disponovať aj systémom DRIVE PILOT, ktorý sa bude hodiť hlavne v hustej premávke vo veľkých mestách.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies