Len pár týždňov dozadu nám Kia odhalila svoj prvý elektromobil z chystanej elektrickej modelovej rady. Nové a jedinečné portfólio otvára crossover s oznažením EV6, ktorý má definovať smerovanie značky. Model zaujme nie len veľmi moderným a priam príťažlivým dizajnom, ale aj pozoruhodným technickým vybavením pod kapotou.
Techniku, ktorá sa skrýva pod kapotou nového modelu EV6 nám kórejský výrobca predstavil až teraz. Elektromobil prichádza na scénu v rozsiahlej škále verzií, ktoré sa lížia nie len počtom elektromotorov, výkonom ale aj veľkosťou batérie. Najzásadnejšou informáciou je, že verzie s jedným elektromotorom (2WD) nemajú predný, ale zadný náhon a následne sú na výber dve veľkosti batérie a obsiahle výkonnostné spektrum:
2WD Standard Range – 125 kW / 170 koní & 350 Nm a 58 kWh batéria
2WD Long Range – 173 kW / 235 koní & 605 Nm a 77,4 kWh batéria
4WD Standard Range – 168 kW / 228 koní & 350 Nm a 58 kWh batéria
4WD Long Range – 239 kW / 325 koní & 605 Nm a 77,4 kWh batéria
AWD Long Range GT – 430 kW / 585 koní & 740 Nm a 77,4 kWh batéria
Nový príťažlivý dizajn
Kia EV6 okamžite zaujme dizajnom. Ten predstavuje nový dizajnový jazyk, ktorý má podľa samotnej automobilky vytvárať rovnováhu medzi konstrastnými silami a riadi sa heslom: „Zjednotenie protikladov.“ Aj v prípade novej modelovej rady a nového dizajnu si Kia predsa len zachovala v oblasti prednej masky zopár typických čŕt. Predné svetlá dostali nový a veľmi moderný vzhľad a obsahujú „sekvenčný“ dynamický svetelný vzor. Bočný profil zase predstavuje modernú a aerodynamickú siluetu. Zadnú časť vozidla Kia vraj navrhla tak, aby zaisťovala čo najväčší aerodynamický výkon, pričom nechýba ani strešný spojler.
Ešte zaujímavejší interiér
Pri pohľade do interiéru verzie GT nás okamžite upútajú športové sedačky so zeleno-žltým prešívaním, ktoré by ste možno práve v tomto aute nečakali. Dávame veľkú plus za to, že ich materiál je vyrobený z recyklovaných plastov. Najväčšou dominantou interiériu je veľká zakrivená obrazovka (v skutočnosti ide o dve 12-palcové obrazovky) informačno-zábavného systému. Celý kokpit pôsobí veľmi moderne a čierným vyhotovením nie je čo pokaziť. Rázvor kolies EV6 je 2 900 mm, čím Kia sľubuje priestrannosť interiéru.
Batožinový priestor ponúka objem 520 litrov (pri sklopených zadných sedadlách 1 300 l). Model EV6 disponuje aj predným batožinovým priestorom, ktorý ponúka dodatočných 52 litrov (pri verzii s pohonom všetkých kolies len 20 l). Kia EV6 sa môže hrdo popýšiť viacerými asistenčnými systémami ako asistent sledovania jazdného pruhu a udržiavania vozidla v strede vozovky, asistenčný systém pre jazdu po diaľnici, diaľkový inteligentný parkovací asistent či systém bezpečného vystupovania z vozidla.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies