BRUSEL - Európska komisia dala v piatok čínskej videoaplikácii TikTok mesiac na to, aby odpovedala na sťažnosti Európskej spotrebiteľskej organizácie o jej obchodných praktikách.
Komisia uviedla, že začala diskusie s platformou a národnými spotrebiteľskými orgánmi. Predchádzalo tomu varovanie od Európskej spotrebiteľskej organizácie o údajnom porušovaní práv spotrebiteľov.
Komisia uviedla, že niektoré zmluvné podmienky v pravidlách TikToku možno považovať za zavádzajúce a zmätočné pre spotrebiteľov. Ako tiež dodala, evidujú obavy týkajúce sa problémov, ktoré zahŕňajú skryté marketingové a reklamné stratégie zamerané na deti.
Mohlo by vás zaujímať: EÚ chce pomôcť demokratickej časti Bieloruska sumou 3 miliárd eur
Európska spotrebiteľská organizácia podala sťažnosť na TikTok na Európsku komisiu a siete úradov pre ochranu spotrebiteľov vo februári. V nej uviedla, že viaceré podmienky v „Podmienkach služby“ TikToku sú nespravodlivé a platforma, ktorá je obzvlášť populárna u mládeže, nedostatočne chráni deti od skrytých reklám a potenciálne škodlivého obsahu.
„Súčasná pandémia viac urýchlila digitalizáciu. To prinieslo nové príležitosti, ale tiež vytvorilo nové riziká, najmä pre zraniteľných používateľov,“ pripomenul eurokomisár pre spravodlivosť Didier Ryenders.
Dodal, že v Európskej únii je zakázané zameriavať sa na deti a mládež s reklamou skrytou napríklad v banneroch vo videách. „Dialóg, ktorý dnes začíname, by mal podporiť TikTok v dodržiavaní pravidiel EÚ na ochranu spotrebiteľov,“ povedal.
Prečítajte si: Pozrite sa na toto krásne a nezvyčajné priateľstvo
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies