BRATISLAVA - O pomoc pri riešení problémov spojených s dištančným vzdelávaním požiadalo 27 riaditeľov. Ich priemerná známka za jednoznačnosť informácií a inštruktáží ministerstva bola 2,8 a za pomoc a podporu poskytnutú načas 3,2. Vyplýva to z prieskumu Štátnej školskej inšpekcie (ŠŠI), v ktorom oslovili riaditeľov 154 materských škôl.
Počas pandemických opatrení od 11. januára do 12. apríla dokázalo 84 materských škôl (MŠ) poskytnúť prezenčné vyučovanie iba deťom, ktorých rodičia patria do kritickej infraštruktúry. Škôlky tak vzdelávali prezenčne takmer 40 percent všetkých detí.
Ďalších 50 zaistilo prezenčné vyučovanie všetkým deťom, ktorých rodičia mali o to záujem. Z 3 955 detí sa na prezenčnom vzdelávaní zúčastnilo 2 902 detí. Prezenčné vyučovanie nezaistilo 20 materských škôl, ktoré navštevovalo 1 113 detí.
"Je potrebné zdôrazniť, že prezenčné vzdelávanie v týchto 20 MŠ v danom období nebolo poskytované 497 deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP) alebo marginalizovanej rómskej komunity (MRK), čo tvorí až 69 percent z celkového počtu detí zo SZP/MRK materských škôl, ktoré sa do prieskumu zapojili," poukázali inšpektori.
Dištančné vzdelávanie vedelo zaistiť 86 materských škôl, z ktorých 20 zabezpečilo takéto vzdelávanie predovšetkým deťom, ktoré mali rok pred plnením povinnej školskej dochádzky. Toto vzdelanie nebolo poskytnuté v 68 MŠ, ktoré navštevovalo celkovo 5 673 detí. Z tejto skupiny 8 MŠ neposkytovalo v čase pandemických opatrení ani prezenčné vzdelávanie.
V oslovených materských školách sa vzdelávalo 12 400 detí, z ktorých malo 96 zdravotné znevýhodnenie a 720 pochádzalo zo sociálne znevýhodneného prostredia či z marginalizovanej rómskej komunity. Školy dohromady zamestnávali 1 255 učiteľov, 68 pedagogických asistentov, 19 školských špeciálnych pedagógov a 15 odborných zamestnancov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies