Podľa odhadov časopisu Forbes má Rihannin majetok hodnotu 1,7 miliardy dolárov, čo z nej robí najbohatšiu hudobníčku na svete. Ovládla druhú priečku za Oprah Winfreyovou, ktorá je najbohatšou zabávačkou. Rihanna však nezbohatla vďaka hudbe!
Robyn Fenty, známa ako Rihanna, sa okrem hudby venuje kozmetike. V roku 2017 uviedla na trh značku Fenty Beauty. Snažila sa vytvoriť kozmetickú spoločnosť, ktorá by oslovila všetky ženy. Stalo sa však niečo, čo zrejme nečakala. Kozmetika jej pomohla dostať sa do svetového rebríčka miliardárov.
Prečítajte si: Jennifer Aniston obmedzila kontakty s ľuďmi, ktorí odmietajú vakcínu!
Fenty Beauty tvorí 50% hodnoty jej majetky. Ďalším zdrojom je podiel v spoločnosti, ktorá sa zaoberá spodnou bielizňou, Savage x Fenty, s odhadovanou hodnotou 270 miliónov dolárov. Zvyšok dotvárajú príjmy z jej hudobnej a hereckej kariéry.
Rihanna sa narodila na Barbadose, a je jednou z tých celebrít, ktoré ťažia zo svojich sociálnych sietí. Na Instagrame má 101 miliónov sledovateľov a na Twitteri 102,5 milióna. Sociálne siete jej výrazne pomohli pri budovaní značky.
I KNOOOOWWW y’all didn’t think we were done with Gloss Bomb right?!!!
🥵 @fentybeauty we back at it with this new #GLOSSBOMBHEAT for juicy, glossy, plumped up lips. Grab it now at https://t.co/Gr3OPNUbFC, @sephora, @bootsuk & @harveynichols 🔥 pic.twitter.com/bkY7WRReow
— Rihanna (@rihanna) June 24, 2021
Spoločnosť Fenty Beauty, ktorú Rihanna vlastní 50/50 s francúzskym konglomerátom luxusného tovaru LVMH, ktorý prevádzkuje Bernard Arnault, druhý najbohatší človek na svete, začala svoju činnosť v roku 2017 s cieľom začlenenia.
Výrobky sú dostupné v online obchodoch Sephora, ktoré sú tiež vo vlastníctve LVMH, a mali okamžitý úspech. Podľa spoločnosti LVMH do roku 2018, počas celého kalendárneho roka, tento obchod priniesol ročné tržby viac ako 550 miliónov dolárov. Fenty Beauty tak porazila ďalšie značky založené na menách celebrít, ako sú Kylie Cosmetics - Kylie Jenner, KKW Beauty - Kim Kardashian, West a Honest Co. - Jessica Alba.
"Mnoho žien malo pocit, že neexistuje kozmetika, ktorá by zodpovedala ich tónu pleti. Bolo to svetlé, stredné, stredne tmavé, tmavé. Všetci vieme, že to nie je realita. Bola jednou z prvých značiek, ktorá prišla a povedala, že che hovoriť so všetkými týmito rôznymi ľuďmi,“ povedala Shannon Coyne, spoluzakladateľka poradenstva pre spotrebné výrobky Bluestock Advisors.
Predaj kozmetiky sa počas pandémie síce spomalil, no kozmetické spoločnosti majú hádam väčšiu hodnotu, ako kedykoľvek predtým. Zásoby väčších konglomerátov krásy ako Estée Lauder a L'Oréal dosiahli historické maximá rovanjúce sa 7,5 násobku ročných tržieb. Forbes odhaduje, že Fenty Beauty má celkovú hodnotu 2,8 miliardy dolárov. Všetko naznačuje, že spoločnosť neustále rastie.
The way y’all skin bout to be litty! I hate taking too long for zoom meetings and dem early FaceTimes 😜!! Get into this new @fentybeauty #EazeDrop Blurring Skin Tint for that instantly smooth, blurred skin. pic.twitter.com/HeULlwfT1y
— Rihanna (@rihanna) March 26, 2021
Fenty Beauty nie je jedinou Rihanninou miliardovou značkou. Vo februári jej rada spodnej bielizne Savage x Fenty vyzbierala 115 miliónov dolárov na financovanie pri hodnote 1 miliardy dolárov. Rihanna si podľa Forbes ponecháva 30%-ný vlastnícky podiel. Značka je zameraná podobne ako Fenty Beauty, širokospektrálne, na všetky druhy ženskej či mužskej postavy.
Rihanne sa veľmi darí, jej fanúšikovia by mali mať radosť. Je tu však jedna vec, ktorú by jej mohli vytknúť. Dáva jej to zabrať do takej miery, že ako speváčka, ktorý zvykla vydávať nový album takmer každý rok, ho aktuálne nevydala od roku 2016.
Zdá sa, že Rihanna to rozumne rozbehla všetkými smermi a urobila dobre. Konzultantka Coyne povedala, že z finančného hľadiska je to, čo robí, výborné: „Vytvára značku mimo seba. Nie je to len o Rihanne. Aj keď sa ti jej hudba nepáči, vytvorila skutočný štýl v oblasti módy a krásy."
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies