BRATISLAVA - V prípade, že sa dostavba novej električkovej trate nestihne dokončiť do konca roku 2023, Bratislava príde o eurofondy.
Mesto Bratislava ešte neuzatvorilo zmluvu na výstavbu predĺženia električkovej trate v mestskej časti Petržalka v úseku od Bosákovej po Janíkov dvor s vysúťaženým zhotoviteľom. Verejné obstarávanie je totiž ešte momentálne na kontrole na Úrade pre verejné obstarávanie.
Šibeničný termín
"Aktuálne nedokážeme povedať, dokedy bude kontrola trvať. Zmluvu s vysúťaženým zhotoviteľom bude možné uzavrieť až po jej ukončení. Následne po podpise zmluvy sa začne výstavba," uviedol bratislavský magistrát.
Koncom júla mesto informovalo, že vyhodnocovanie predložených ponúk v súťaži bolo ukončené. Najnižšiu cenovú ponuku za 74,5 milióna eur bez DPH predložila skupina dodávateľov Združenie NS MHD Petržalka, kde je hlavným členom Aldesa Construcciones Polska a ostatnými členmi sú Aldesa Construcciones S.A., CEDIS a HANT BA.
Kompletná stavba predĺženia električkovej trate musí byť ukončená do konca roka 2023. V opačnom prípade príde hlavné mesto o eurofondy, z ktorých sa má projekt zaplatiť.
Prečítajte si tiež: Magistrát hlavného mesta dokončí novú električkovú trať do Petržalky do decembra 2023, ak to však nestihne, príde o eurofondy
Výstavba v omeškaní
Verejné obstarávanie bolo vyhlásené 20. októbra minulého roka. Podľa primátora Bratislavy Matúša Valla sa s výstavbou začne na jeseň tohto roka, v horšom prípade v januári či vo februári 2022.
Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most.
Nový úsek električkovej trate v Petržalke bude nadväzovať na súčasnú zastávku Jungmannova. Trať bude ďalej pokračovať novými električkovými zastávkami okolo Chorvátskeho ramena, na Gessayovu, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavskú a Janíkov dvor.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies