BRATISLAVA - Zlepšenie dopravnej situácie, časová úspora pre vodičov, ale najmä odbremenenie obcí Chorvátsky a Slovenský Grob od tranzitnej dopravy. To všetko prinesie vybudovanie cestného obchvatu obcí v regióne Malokarpatska. Bratislavský samosprávny kraj už odštartoval výstavbu.
„Bratislavský kraj je dopravný uzol, ktorý v súčasnosti čelí nesmiernemu náporu. Dopravné kolóny a tranzitná doprava obyvateľom znepríjemňujú život, pričom viac ako dve tretiny dopravy tvoria autá. Najväčšou intenzitou dopravy v intraviláne trpia mestá a obce v regióne Malokarpatska, predovšetkým v úseku Chorvátsky Grob, Pezinok a Modra. Preto sme sa rozhodli budovať cestný obchvat práve tu,“ vyhlásil predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba.
Intenzita dopravy ako na diaľnici
V najvyťaženejších úsekoch dosahuje denná intenzita dopravy hodnotu do 23 500 áut, ktorá je porovnateľná s intenzitou na diaľnici D1 v Žilinskom, Prešovskom a Košickom kraji.
Samotný projekt obchvatu obcí regiónu Malokarpatska pozostáva z viacerých etáp. Bratislavská župa začala s výstavbou prvej etapy v úseku diaľničná križovatka Triblavina – cesta III/1059, spájajúca obec Chorvátsky Grob s časťou Čierna Voda. Táto etapa zároveň predstavuje začiatok výstavby obchvatu Pezinok – Modra.
Droba podčiarkol, že vybudovanie tejto stavby pozitívne ovplyvní dopravnú situáciu v regióne. Doplnil však, že na dosiahnutie zníženia dopravnej záťaže v celom území mikroregiónu je nevyhnutné realizovať ďalšie etapy spomínaného obchvatu.
Dopravné peklo
Novobudovaný úsek meria 1,7 kilometra, pričom realizácia bude financovaná prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), ktorý zastrešuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI SR).
„Obce v okolí Bratislavy prudko rastú a v uplynulých rokoch pribudli na hraniciach okresu Pezinok desaťtisíce nových obyvateľov. Tí síce bývajú na vidieku, ale drvivá väčšina z nich dochádza do školy či za prácou každý deň do hlavného mesta. V rannej a popoludňajšej špičke sú tu cesty plné áut, tvoria sa kolóny, dochádza častejšie k nehodám, tranzit cez obce má na svedomí hluk a vysokú prašnosť. Aspoň časť týchto negatívnych javov zmierni práve nová cesta, ktorá priamo prepojí Chorvátsky a Slovenský Grob s križovatkou Triblavina a diaľnicou D1,” spresnila vicepremiérka Veronika Remišová.
Zhotoviteľom cestného obchvatu bude DOPRASTAV, a. s., ktorý predložil ponuku s celkovou cenou za dielo vo výške 3 939 194,69 eura s DPH.
„Dĺžka celého úseku je síce len 1,7 km, no význam pre obyvateľov dotknutých obcí a celého regiónu, vzhľadom na jeho priame napojenie na diaľnicu D1, je obrovský. Doprastav má dlhoročné skúsenosti s takýmto druhom stavieb, pričom z tohto pohľadu nejde o technicky extrémne náročnú stavbu a urobíme všetko pre to, aby sa obyvatelia okolitých obcí dostali priamo na diaľnicu čo najskôr. Chceme pritom nadviazať na snahu investora, ktorý prípravu stavby zvládol na slovenské pomery pomerne rýchlo a veríme, že sa i v procese realizácie vyhneme akýmkoľvek nepredvídateľným problémom,“ dodal riaditeľ Závodu Bratislava z Doprastavu Vladimír Kríž.
Výstavba obchvatu Pezinka a Modry predstavuje na Slovensku unikát, nakoľko pôjde o prvý obchvat na ceste druhej triedy, ktorý realizuje samosprávny kraj. „Obchvat obcí regiónu Malokarpatska je projekt, o ktorom sa desať rokov len rozprávalo. My máme dnes na stole nielen všetky potrebné povolenia, ale aj schválené financovanie a uzavretú zmluvu o dielo,“ uzavrel bratislavský župan.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies