Na bankového ombudsmana sa za tri roky obrátilo viac ako 2500 klientov
Na kanceláriu inštitútu bankového ombudsmana sa počas jej trojročnej existencie podľa slov novozvolenej bankovej ombudsmanky Evy Černej obrátilo s požiadavkou na konzultáciu k finančným otázkam viac ako 2500 klientov.
"V období od 1. septembra 2007 do 1. septembra 2010 prijal bankový ombudsman 850 oficiálnych podnetov. Zo 789 ukončených podnetov bolo 305 odmietnutých, v 291 prípadoch nebolo preukázané pochybenie banky, 101 podnetov bolo vybavených v prospech klienta a v 92 prípadoch bol podnet odložený a konanie zastavené," informovala dnes na tlačovej konferencii Černá.
Najväčšiu skupinu (37 %) podľa jej informácií tvorili podnety klientov z oblasti úverov. Druhou a treťou najpočetnejšou skupinou boli podnety z oblasti vkladov a bežných účtov (20 %) a platobného styku a operácií s platobnými kartami (18 %).
Inštitút bankového ombudsmana bol zriadený po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007 Slovenskou bankovou asociáciou (SBA). Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov sporiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankami a ich klientmi. Pôsobnosť ombudsmana sa vzťahuje na banky, pobočky zahraničných bánk a sporiteľne, ktoré sú členmi SBA a ktoré sa zaviazali dodržiavať Etický kódex bánk v oblasti ochrany spotrebiteľa. Bankový ombudsman je volený členmi prezídia SBA na obdobie 5 rokov. Prvé funkčné obdobie ombudsmana bolo stanovené na 3 roky.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies