Čo vám napadne, keď počujete, že Slovensku sa darí v oblasti technológií? Zrejme by si to nikto nespojil so železničným prekladiskom! Ale je to tak. Slovensko sa nachádza v konkurenčnom boji o prepravu s Maďarskom a Poľskom a je na dobrej ceste splniť kroky Ozdravného plánu. Plánované kroky získali podporu vedenia Ministerstva dopravy a výstavby SR!
Prekladisko v Čiernej nad Tisou zaznamenáva v tomto roku podstatné objemy prekládok zo širokorozchodnej koľaje na klasický európsky rozchod.
Na čo sa zameriava?
Areál sa zameriava predovšetkým na železorudné sypké materiály, z ktorých časť mieri do slovenských oceliarní, ako napríklad U.S. Steel Košice a ďalšia do Rakúska alebo Českej republiky. Priamo úmerne s navyšovaním objemu výroby v oceliarňach je navyšovaný aj objem prepravovaných materiálov.
O akú modernú technológiu ide?
Štátny dopravca na čele s Romanom Gonom aj z tohto dôvodu rieši otázku efektivity vykládky tovaru a od marca plánuje realizáciu vykládky pomocou modernej technológie rotačných výklopníkov, ktoré umožňujú náklad z vagónov vyložiť nielen rýchlejšie, ale aj lacnejšie a efektívnejšie, než bagrami a rýpadlami, čo je pôvodný a starý spôsob prekládky.
“Samozrejme, nikto nevie dokedy ten nárast bude pokračovať, či nedôjde v budúcnosti opäť k nejakej korekcii, a tieto organizačné zmeny, ktoré robíme, že naša spoločnosť nebude taká citlivá na výkyvy a zmeny tohto objemu. A dokážeme tú prekládku riešiť veľmi efektívne s čo najmenším dopadom na náklady,” dodal v rozhovore pre RTVS Roman Gono.
Ako je vlastne zapojená ZSSK Cargo?
Týmito efektivizačnými zmenami plní kroky tzv. Ozdravného plánu, ktorého autorom je samotný šéf nákladného dopravcu. Tieto kroky vykovaná v rámci dcérskej spoločnosti, kde boli v minulosti realizované rozsiahle investície do automatizovaných výklopníkov. Spomínané plánované kroky získali podporu vedenia Ministerstva dopravy a výstavby SR.
“Dobre viete, v akej situácii bolo CARGO minulý rok. Ten management, ktorý tam nastúpil, nový managament predložil ministerstvu dopravy alebo to predstavenstvo predložilo ozdravný plán a zatiaľ ideme podľa všetkých tých krokov, ktoré si definovalo management. Myslím si, že efektom bude zdravá spoločnosť v čiernych číslach,” uviedol pre média štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav kmeť.
Konkurenčný boj s Maďarskom a Poľskom
Slovensko sa nachádza v konkurenčnom boji o prepravu s Maďarskom a Poľskom. Aby krajina tento boj vyhrala, je potrebné stať sa špičkou na trhu a ponúknuť klientom rýchlejšiu, lacnejšiu a efektívnejšiu prekládku, než konkurencia.
Aké sú plány ministerstva dopravy?
Ministerstvo dopravy a výstavby SR taktiež pripravuje podporu pre prekládku kontajnerov z Ázie, ktoré sú súčasťou tzv. Hodvábnej cesty, nakoľko je aktuálna vyťaženosť pracoviska oproti prekladisku s modernými výklopníkmi, využitá len približne na 1%.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies