PEKING – Tržby čínskej spoločnosti ByteDance, ktorá vlastní TikTok, v roku 2021 vzrástli o 70 % na približne 58 miliárd USD (51,16 miliardy eur), uviedli dva zdroje oboznámené so záležitosťou.
Tempo rastu sa v minulom roku spomalilo. V roku 2020 tržby ByteDance vyskočili o viac ako 100 % na 34,3 miliardy USD. Hlavným dôvodom bolo rozsiahle sprísnenie regulácie veľkých technologických firiem v Číne, ktoré zasiahlo koncerny, ako sú napríklad Tencent alebo Alibaba.
ByteDance bola aj v minulom roku dvojkou na čínskom trhu s on-line reklamou s trhovým podielom 21 %, uviedla poradenská firma Zhongguancun Interactive Marketing Lab. Jednotkou zostáva Alibaba Group a trojkou je herný gigant Tencent Holdings. Tempo rastu tržieb z on-line reklamy v Číne sa v minulom roku spomalilo na 9,3 % z 13,8 % v roku 2020.
(1 EUR = 1,1338 USD)
Možno vás zaujme: GAMING Spoločnosť Microsoft súhlasila s akvizíciou Activision Blizzard za $68.7 miliárd
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies