BRATISLAVA - Veľké siete britských supermarketov začali testovať automatický kamerový systém na overenie veku zákazníkov. Zariadenia by mali pomôcť s kontrolou veku tých, ktorí si chcú kúpiť alkoholické nápoje. Projekt je súčasťou snahy ministerstva vnútra lepšie kontrolovať predaj alkoholu.
Počas testovacej fázy musia zákazníci súhlasiť s tým, že softvér odhadne ich vek. Pri vývoji použili databázu s tvárami anonymných osôb.
„Čakanie na overenie veku pri samoobslužných pokladniach je pre zákazníkov niekedy frustrujúce. Naše overovanie veku pomáha obchodníkom spĺňať regulačné podmienky po celom svete, spĺňa požiadavky spotrebiteľov na rýchle a pohodlné služby a zároveň chráni súkromie človeka,“ povedal Robin Tombs zo spoločnosti Yoti, ktorá program ponúka .
Upozorňuje, že systém nevyužíva softvér na rozpoznávanie tváre a takisto neukladá tváre, ktoré sníma.
Algoritmus otestovali na 125 000 osobách vo veku od 6 do 60 rokov. Geri Hebberd z firmy Asda uviedla, že supermarkety sa tešia na novú technológiu a sú zvedaví na reakcie zákazníkov. „Vieme, že niektorí naši zákazníci sa naozaj ponáhľajú, a preto chceme pre nich veci urýchliť a zjednodušiť.“
Prečítajte si tiež: Veľký úspech! Dievčatku zachránilo život srdce zo Slovenska
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies