BRUSEL – Protimonopolné regulačné úrady Európskej únie (EÚ) začali v piatok vyšetrovať dohodu o online zobrazovaní reklamných služieb medzi spoločnosťami Alphabet, vlastníkom Google, a Meta, materskou spoločnosťou Facebooku.
Dôvodom je podozrenie, že dohoda môže porušovať pravidlá bloku o spravodlivej hospodárskej súťaži. Európska komisia (EK) uviedla, že vyšetrovanie sa zameria na dohodu medzi Facebookom a Google z roku 2018 nazvanú Jedi Blue, ktorá môže mariť pokusy súperov v oblasti reklamy. Podľa Komisie dohoda môže byť súčasťou snahy vylúčiť služby reklamnej technológie, ktoré konkurujú programu otvorených ponúk Google, čo by poškodilo vydavateľov a spotrebiteľov. TASR správu prevzala z agentúry AP.
#UPDATE The EU and Britain have opened antitrust probes into a 2018 deal between tech giants Google and Facebook owner Meta allegedly aimed at cementing their dominance over the online advertising markethttps://t.co/0rvqgdVNy1
— AFP News Agency (@AFP) March 11, 2022
Cieľom vyšetrovania je zistiť, či obe spoločnosti prostredníctvom dohody obmedzili a narušili hospodársku súťaž na už aj tak koncentrovanom trhu reklamných technológií na úkor konkurenčných technológií zobrazovania reklám, vydavateľov a v konečnom dôsledku spotrebiteľov, uviedla v piatok európska komisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová. Dohodu vyšetruje aj britský protimonopolný úrad a európske regulačné úrady majú v úmysle s ním úzko spolupracovať. Google a Facebook, premenovaný na Meta, zatiaľ nereagovali na žiadosti o komentár.
Možno vás zaujme: Spoločnosť Disney oznámila „pauzu“ svojich aktivít v Rusku
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies