ŠTOKHOLM – Dcérska spoločnosť Google, firma Jigsaw, spustí budúci týždeň na Slovensku, v Poľsku a Českej republike kampaň zameranú na boj proti dezinformáciám o ukrajinských utečencoch.
Psychológovia z britských univerzít v Cambridgi a Bristole v spolupráci s firmou Jigsaw vytvorili 90-sekundové klipy s cieľom „naočkovať“ ľudí proti škodlivému obsahu na sociálnych sieťach, informovala v stredu agentúra Reuters. Klipy, ktoré budú bežať v reklamných slotoch na YouTube, Twitteri, TikToku i Facebooku, majú za cieľ pomôcť ľuďom rozpoznať emocionálnu manipuláciu a hľadanie obetných baránkov v titulku správy.
Google to roll out anti-disinformation campaign in some EU countries https://t.co/PiiwFfYC9a pic.twitter.com/v0Ui1v1Bl3
— KrizNews (@kriztechnews) August 25, 2022
„Keď ľuďom poviete, čo je pravda a čo je lož, mnohí sa budú o tom hádať... avšak môžete predvídať techniky, ktoré sa použijú pri šírení dezinformácií, ako napríklad v prípade ukrajinskej krízy,“ povedal Jon Roozenbeek, hlavný autor správy o výskume, na ktorom je kampaň založená. Kampaň v spolupráci s miestnymi mimovládnymi organizáciami, overovateľmi faktov, akademikmi a odborníkmi na dezinformácie bude trvať mesiac.
Google to roll out anti-disinformation campaign in some EU countries https://t.co/iea9tUEuVC pic.twitter.com/arNQZpR8RP
— Reuters (@Reuters) August 25, 2022
„Uvažujeme o tom ako o pilotnom pokuse, takže nie je absolútne žiadny dôvod, prečo by sa tento prístup nemohol rozšíriť do ďalších krajín,“ povedala vedúca výskumu v Jigsaw Beth Goldbergová.
„Poľsko bolo vybrané, pretože má najviac ukrajinských utečencov,“ dodala s tým, že Česko a Slovensko môžu byť užitočné príklady pre zvyšok Európy.
Možno vás zaujme: TECHNIKA Jedna etapa končí a druhá sa začína. Aký je plán vývoja OS Windows?
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies