Bratislava - Rozvrhnutie učiva do širších cyklov môže byť prínosné.
V súčasnosti sa učivo predpisuje po ročníkoch, čo môže byť pre deti aj školy zbytočne zväzujúce. "Jeden školský rok môže byť pre niektoré deti príliš krátky, aby sa stihli naučiť všetko predpísané učivo" uviedol analytik. Ak by dostali adekvátnu podporu a dostatok času, mnohé z nich by to podľa Rehúša dokázali dobehnúť. Rozdelenie základného vzdelania na Slovensku na tri cykly, ktoré pokryjú deväť ročníkov základnej školy, je súčasťou pripravovanej reformy vzdelávania. Ministerstvo školstva podľa analytika nevysvetlilo, prečo príprava nového obsahu vzdelávania mešká. "Oneskorenie môže byť problém, keďže už od najbližšieho školského roka by sa podľa nového učiva malo vzdelávať v prvých približne 30 školách. Je otázne, či školy budú mať dostatok času na prípravu a či budú mať k dispozícii potrebné učebné materiály," spresnil Rehúš. Ďalší problém vidí analytik v tom, že nový dokument obsahuje viaceré významné zmeny a vôbec nie je jasné, prečo k nim došlo. "Napríklad sa upravila vízia vzdelávania. Je otázne, prečo by jedným z troch kľúčových pilierov mala byť digitalizácia. Výskumy totiž ukazujú, že využívanie digitálnych technológií nemusí mať pozitívny vplyv na vzdelávacie výsledky detí," spresnil. Rizikom môže byť podľa neho aj to, že nový obsah bude okrem východiskovej úrovne obsahovať aj redukované učivo. "Toto opatrenie môže otvoriť cestu k strednému vzdelávaniu viacerým mladým ľuďom, ktorí z neho doteraz vypadávali. Ide napríklad o deti, ktorým sa diagnostikovalo ľahké mentálne postihnutie," povedal. Pri zavádzaní do praxe však treba podľa jeho slov dať pozor, aby sa redukované učivo nepredpisovalo deťom, ktoré dokážu s adekvátnou podporou zvládnuť učebné osnovy v plnom rozsahu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies