BRATISLAVA - Pandemické roky sa dôrazne podpísali pod rozmach donáškových služieb, na ktoré si zvyklo veľké množstvo Slovákov. Počas roka 2022 tak počet objednávok neustále rástol. Spoločnosť foodpanda preto zorganizovala medzi svojimi zákazníkmi prieskum, z ktorého vyplynulo množstvo zaujímavých postrehov.
Podľa údajov z prieskumu foodpandy* vyplýva, že až 36 % slovenských zákazníkov si jedlo z donášky objednáva minimálne raz alebo dvakrát týždenne. „Tieto údaje ukazujú, že foodpanda si počas svojho pôsobenia vybudovala silnú základňu zákazníkov, ktorí majú službu radi a pravidelne ju využívajú. Sú to hlavne ľudia, ktorí nemajú čas na varenie, alebo si jedlo objednávajú do práce v kanceláriách,“ dopĺňa Daniel Ryška, CEO foodpandy pre slovenský trh. Nárast zaznamenala skupina príležitostných zákazníkov, ktorí si objednávajú niekoľkokrát ročne. V porovnaní s údajmi z konca roku 2021 sa jednalo o štvorpercentný nárast na súčasných 26 %. Týchto zákazníkov najviac motivujú naše zľavové kupóny a akcie, ktoré s vybranými partnermi prinášame na pravidelnej báze.
Aké je najobľúbenejšie jedlo pri donáške?
Prvenstvo si u Slovákov za rok 2022 s prehľadom obhájila pizza, ktorá tvorila až 45 % objednávok u našich zákazníkov. Druhé miesto patrí slovenskej tradičnej/domácej kuchyni, ktorú tesne nasledujú ázijské jedlá a stále populárnejší kebab. U zákazníkov medzi 45 ž 54 rokmi prevládala domáca kuchyňa, ktorá tvorí 43 % objednávok. Mladí od 18 do 34 rokov jednoznačne preferujú burgre s objednávkami na úrovni 53,5 %. Pizza je však plošne obľúbená pri všetkých vekových skupinách.
Na jeseň 2021 Foodpanda odštartovala svoje pôsobenie na slovenskom trhu rovno v 10 najväčších krajských mestách. K nim sa počas roku 2022 pridali ďalšie mestá– Nové Zámky, Liptovský Mikuláš, Prievidza, Bojnice a Zvolen. „V segmente donáškových služieb je na Slovensku stále veľa priestoru na rast. Uvedomujeme si to a v roku 2023 plánujeme pokračovať v rozšírení aj do ďalších slovenských miest. Naša expanzia sa zároveň riadi aj podľa lokálnej prítomnosti našich strategických gastro partnerov ako sú McDonald‘s, KFC alebo Burger King. Okrem toho plánujeme množstvo noviniek, ktoré budeme postupne komunikovať počas tohto roka,“ hovorí Daniel Ryška. „Každá nová lokalita pre nás znamená nové prostredie, nové reštaurácie a odlišnú situáciu, na ktorú sa snažíme adaptovať. Zvyklosti a skladba zákazníkov v krajských mestách sú odlišné v porovnaní s menšími mestami ako je napríklad Prievidza. Ku každému mestu tak pristupujeme ako k samostatnej entite a naši zamestnanci sú v pravidelnom kontakte s lokálnymi partnermi a kuriérmi, “ dodáva Daniel Ryška.
* Údaje pochádzajú z interného prieskumu foodpandy, ktorý sa v roku 2022 uskutočnil v krajských mestách na vzorke 1 000 respondentov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies