Berlín - Nemecká spoločnosť Beiersdorf, známa najmä výrobou kozmetických produktov značky Nivea, zvýšila v minulom roku organické tržby o viac než desatinu.
Prvýkrát za posledné dve desaťročia tak jej organické tržby vzrástli o dvojcifernú hodnotu. Tento rok očakáva návrat k normálu a na rok 2023 odhaduje rast tržieb na strednej úrovni jednociferného pásma. Organické tržby spoločnosti Beiersdorf (bez vplyvu akvizícií a divestícií) vzrástli v minulom roku o 10,2 %. Prvýkrát za 20 rokov tak rast v tomto ukazovateli prekonal 10-percentnú hranicu. Zisk pred úrokmi a daňami (EBIT) bez započítania mimoriadnych položiek sa zvýšil o 16,6 % na 1,2 miliardy eur. Marža EBIT dosiahla 13,2 %. Vývoj tržieb podporili obe divízie, pričom v kľúčovej divízii spotrebného tovaru, ktorá zahrnuje kozmetiku Nivea, ako aj značky Eucerin a La Prairie, vzrástli o 8,8 %. V divízii Tesa, ktorá vyrába lepidlá a lepiace pásky pre domácnosti aj firmy vrátane firiem v automobilovom sektore, sa zvýšili o 13,6 %. V tomto roku už spoločnosť s rastom organických tržieb o viac než 10 % nepočíta. Ako však povedal šéf firmy Vincent Warnery, na začiatku roka dosiahol rast tržieb opäť dvojcifernú úroveň a aj keď za celý rok to bude o niečo slabšie, naďalej predpokladá, že rast tržieb Beiersdorfu bude výraznejší než v prípade jeho konkurencie.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies