PEKING - Toyota tento týždeň začala prijímať objednávky na svoj prvý elektrický sedan v Číne a oznámila, že na budúci rok prídu na miestny trh ďalšie dva modely.
Podľa spoločného podniku Toyoty a čínskeho štátneho automobilového výrobcu FAW dostal bZ3 elektrický sedan, ktorý bol oznámený v októbri, v nedeľu po začatí predaja 5000 objednávok. Toyota bola relatívne opatrná, pokiaľ ide o investovanie do plne elektrických automobilov, avšak teraz prichádza s plánom výroby bZ3 sedanu a ďalších dvoch nových elektrických áut pre čínsky trh.
Tieto tri autá sú súčasťou japonského automobilového giganta bZ a spadajú do rádu elektromobilov na batérie. Elektrická Toyota bZ3, s veľkosťou podobnou Tesle Model 3, bola vyvinutá v spolupráci s čínskou automobilkou BYD, ktorá je najväčším výrobcom áut ,,do zásuvky" a druhým najväčším výrobcom elektromobilov na svete, pričom rastie obdivuhodným tempom. Model bZ3 pritom obsahuje motor, elektrický riadiaci systém a batériu od BYD. Táto batéria má výdrž na jedno nabitie viac ako 500 kilometrov (310 míľ).
Toyota bZ3 s BYD batériou
Cenové relácie za predtým predstavené elektrické bZ4x SUV Toyota začínajú na 199 800 jenov. Automobil sa však zatiaľ nepredáva v tak veľkom objeme, zatiaľ čo Toyota RAV4 bola minulý rok šiestym najpredávanejším SUV v Číne, ako uvádza China Passenger Car Association.
Na tohtoročnej šanghajskej autošou v utorok usporiadala Toyota globálny debut konceptov bZ Sport Crossover Concept a bZ FlexSpace Concept. Spoločnosť uviedla, že obe autá budú uvedené budúci rok v Číne.
Koncept športového auta bZ vyvinuli spoločne Toyota, BYD a čínska štátna FAW. Dlhé roky cudzí automobiloví výrobcovia v Číne nemohli mať plné vlastníctvo nad výrobou automobilov a museli pracovať s miestnymi partnermi.
Toyota taktiež pracuje na vývoji vodíka ako zdroja energie. Spoločnosť na autošou povedala, že na budúci rok jej prvá továreň určená systémom vodíkového paliva mimo Japonska začne výrobu v Pekingu.
princíp fungovania auta poháňaného vodíkom
Predaj osobných automobilov na batérie a hybridných osobných automobilov v Číne v posledných rokoch prudko vzrástol a podporili ho vládne politiky. Ich cieľom je zvýšiť prenikanie tejto kategórie nových energetických vozidiel do bežného používania. Podľa údajov čínskej asociácie pre osobné automobily v marci dosiahla táto infiltrácia približne tretinu nových osobných automobilov predávaných v krajine. Údaje tiež ukázali, že čínsky veľkoobchodný predaj prostredníctvom spoločných podnikov GAC a FAW prekročil minulý rok 1,8 milióna vozidiel.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies