SOUL / HONG KONG - Streamovací gigant Netflix tvrdí, že v priebehu nasledujúcich štyroch rokov zainvestuje 2,5 miliardy dolárov do juhokórejských filmov a seriálov.
Spoluvýkonný riaditeľ streamovacej spoločnosti Netflix Ted Sarandos oznámil, že spoločnosť investuje 2,5 miliardy dolárov do juhokórejských filmov a seriálov. Stalo sa tak potom, ako sa vo Washingtone stretol s juhokórejským prezidentom Yoon Suk-yeolom. Ten je momentálne na štátnej návšteve USA, kde sa očakáva, že sa v stredu stretne s prezidentom Joeom Bidenom.
Juhokórejský prezident Yoon Suk-yeol na stretnutí so spoluvýkonným riaditeľom Netflixu Tedom Sarandosom
Sarandos po stretnutí povedal, že peniaze sa použijú na natáčanie filmov a televíznych seriálov v štvrtej najväčšej ázijskej ekonomike.
,,Boli sme schopní prijať toto rozhodnutie, pretože máme veľkú dôveru v kórejský kreatívny priemysel, ktorý bude pokračovať v rozprávaní skvelých príbehov," povedal. Spoločnosť bola tiež ,,inšpirovaná prezidentovou láskou a silnou podporou kórejského zábavného priemyslu a poháňaním kórejskej vlny," dodal Sarandos.
Netflix zaznamenal obrovský úspech s juhokórejskou produkciou, vrátane mimoriadne populárneho seriálu Squid Game. V roku 2021 sa tento juhokórejský hit stal najpopulárnejším seriálom Netflixu. Streamovalo ho 111 miliónov používateľov v prvých 28 dňoch po jeho uvedení na trh.
V seriáli je premietnutý príbeh ľudí, ktorí sú zadlžení a súperia o obrovskú peňažnú cenu v sérii detských hier v Južnej Kórei. Zahviezdili v ňom herci Lee Jung-jae a HoYeon Jung, ktorým takpovediac odštartoval kariéru vo svetovej kinematografii.
Squid Game - juhokórejský megaúspešný seriál, streamovaný na Netflixe
Začiatkom tohto roka sa nová juhokórejská reality show Physical 100 stala najsledovanejšou neanglickou jazykovou šou na svete. Tá je z hľadiska dejovej línie veľmi podobná Squid Game, keďže tiež zachytáva súťažiacich, ktorí plnia náročné úlohy na to, aby získali obrovský balík peňazí.
Sieť Netflix, ktorá pôsobí vo viac ako 190 krajinách, v súčasnosti čelí veľkej konkurencii zo strany ďalších gigantov, vrátane Amazon, HBO Max či Disney+. V snahe prilákať viac účastníkov znížil Netflix ceny v desiatkach krajín na celom svete.
Minulý týždeň Netflix oznámil, že jeho dlho sľubovaný boj proti zdieľaniu hesla sa začne v nasledujúcich mesiacoch. Je dosť možné, že tento vcelku radikálny krok bude viesť k úpadku používateľov, ktorí majú predplatený Netflix.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies