WOKING - McLaren predstavuje nový 750S, ktorý je vlastne dôkladne aktualizovaná a vylepšená alternatíva za model 720s, ich najpredávanejšieho auta.
McLaren tvrdí, že na zlepšenie modelu 720S bola vykonaná dôkladná analýza. Do, predtým značne upnutého slovníka tejto prestížnej britskej automobilovej spoločnosti, vstúpil pocit šialenosti.
nový ,,odviazanejší" McLaren 750S
Keďže čísla nikdy neklamú, pomer výkonu a hmotnosti modelu 750S, teda 579 koní na tonu, je prvotriedny. Je omnoho ostrejší, zvukovo vylepšený a viac interaktívnejší ako 720S. Je takisto dostupnejší a menej ,,odstrašujúci" ako jeho starší brat McLaren 765LT.
4,0-litrový motor V8 má teraz výkon až 740 koní a s krútiacim momentom 590 zrýchli z 0 na 100 km/h len za 2,8 sekundy.
McLaren hovorí, že oproti predchodcovi 720S je 30 percent komponentov 750S úplne nových alebo zmenených. Jeho ,,nos" je nižší a hladší, je tu dlhší predný splitter, sacie otvory, v ktorých sú umiestnené predné svetlomety sú užšie a sú tu tiež nové otvory na nasávanie vzduchu a ventilátory na zadné kolesové oblúky.
zadná strana 750S
Najväčšie vizuálne zmeny sú však na zadnej strane: zvlnený sieťový kryt pokrýva reprofilovanú zadnú palubu a privádza vzduch k dlhšiemu zadnému krídlu. To je umiestnené nad novým centrálnym výfukom vyladeným pre vyššiu efektivitu a počuteľnejšie zvukové údery. Plocha krídla je o 20 percent väčšia ako plocha na 720S, ale váži o 1,6 kg menej, pretože je vyrobené z uhlíkových vlákien. Aktivuje sa tromi spôsobmi: stlačením tlačidla Aero, čím získa väčší prítlak v zákrutách v závislosti od toho, akou rýchlosťou ide. Potom je tu funkcia DRS pre jazdu vo vysokej rýchlosti s nízkym odporom, a napokon brzdenie pri vysokej rýchlosti, ktoré spôsobuje, že krídlo vyskočí za kratší čas ako pol sekundy.
Interiér je tiež vylepšený, rovnako ako na modeli Artura, tak aj tu na boku prístrojovej dosky sú tlačidlá pre režim Powertrain a režim Handling. Oproti modelu Artura sú však oveľa pristupnejšie a ľahšie sa používajú.
Nové zariadenie s názvom MCL (skratka od McLaren Control Luncher) umožňuje vodičovi upraviť si uprednostňovanú kombináciu nastavení vzdušného priestoru, ovládania, hnacej sústavy a prevodovky. Inováciou je aj nový centrálny informačný panel, ktorý sa nachádza v hliníkovom obvode a má zlepšenú grafiku. Pretekárske sedadlá s karbonovými vláknami sú štandardné a kombinovaná hmotnosť je o 17,5 kg nižšia ako v modeli 720S.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies