V roku 2023 automobilový priemysel predstavil nové úrovne luxusu a technologických inovácií. Od neskutočnej rýchlosti po pokročilé bezpečnostné funkcie a vyšperkované interiéry, tieto luxusné autá prinášajú do sveta motorizmu nové dimenzie pohodlia a prestíže.
Svet luxusných áut sa neustále vyvíja a v roku 2023 sme svedkami najúžasnejších inovácií, ktoré zdobia automobilové showroomy po celom svete. Výrobcovia sa snažia posúvať hranice technológie, výkonu a luxusu ešte ďalej, aby uspokojili náročné chute svojich zákazníkov.
Jednou z najvýznamnejších noviniek je príchod elektrických luxusných áut, ktoré kombinujú ekologický pohon s exkluzivitou. Okrem toho výrobcovia tiež zdokonaľujú bezpečnostné systémy, aby poskytli vodičom a pasažierom maximálnu ochranu. Nové luxusné modely majú pokročilé asistenčné funkcie, ako je sledovanie slepých bodov, automatické brzdenie v prípade nebezpečia a systémy sledovania pozornosti vodiča.
Prihliadnuc na tieto a rôzne ďalšie aspekty sme si pre vás pripravili zoznam šiestich najlepších luxusných sedanov, ktoré vyšli v tomto roku. Pripravte sa na vlajkové lode od tých najznámejších výrobcov, ktoré prekypujú výkonom a popri tom disponujú takými prvkami, ako sú napríklad hlasovo aktivované masážne sedadlá alebo kožené či dokonca plyšové detaily interéru.
Maserati Quattroporte
Hoci obrovský trojzubý symbol Maserati Quattroporte a jeho špecifický štýl ho odlišujú od ostatných na tomto zozname, jeho vlastnosti neposkytujú tomuto luxusnému sedanu zásadnú výhodu pred konkurenciou. Avšak Quattroporte je stále jedným z najdostupnejších šesťmiestnych talianskych áut, ale pre niečo za cenu ako BMW 7. série, si myslíme, že by to malo byť priestrannejšie ako, povedzme, 5. séria BMW (ktorej sa Quattroporte svojou veľkosťou a priestrannosťou podobá).
V jeho interéri nájdeme mäkkú kožu, špeciálny Ermenegildo Zegna hodváb, skutočné uhlíkové vlákna, pravé drevo, a elegantné kovové detaily. Infotainment systém Quattroporte je založený na Android Automotive platforme od Google. Rozhranie je projektované na 10.1-palcovú dotykovú obrazovku a obsahuje virtuálneho asistenta aktivovaného hlasom. Vlastnosti pripojenia Apple CarPlay a Android Auto sú štandardné a kupujúci môžu vylepšiť stereo buď na 10-reproduktorové nastavenie Harman/Kardon alebo na 15-reproduktorový systém Bowers & Wilkins.
Lexus LS
Ak máte radi obrovské mriežky či plastové košíky na prednej strane, tak vás Lexus LS určite poteší. Je to jeden z najväčších japonských sedanov a jeho hladký a silný 416-koňový dvojitý turbo V-6 motor ho robí niečím viac ako len nejakú nóbl verziu Toyoty. Je tu aj hybridný model LS500h, ktorý kombinuje energiu z V-6 a dvoch elektrických motorov na dosiahnutie maximálneho výkonu 354 koní. Myslíme si, že má väčší zmysel vyhnúť sa hybridnému modelu vzhľadom na jeho vyššiu cenu a obmedzené zlepšenie úspory paliva. S kombinovaným rozsahom 25 mpg podľa EPA sa LS500h podarí zlepšiť kombinované číslo LS500 len o 3 mpg. Keď sa vyhneme prílišnému cenovému zaťaženiu v súvislosti s dodatočnými možnosťami a vybaveniami, tak relatívne lacná základná cena LS ho robí primerane presvedčivou voľbou. Avšak keď sa priblížime k jeho šesťmiestnej cene, bude lepšie, keď sa radšej pozrieme na jedného z nemeckých alebo kórejských konkurentov Lexusu.
BMW 7. série
BMW pokračuje v posunovaní hraníc dizajnu najnovšou 7 sériou. Redizajnovaná pre rok 2023 obsahuje ploché plechové línie, rozštiepené svetlá a obrovskú mriežku, ktoré jej dávajú výrazný vzhľad, čo jej pomáha vyčnievať od konkurencie. Uvidíme, či spotrebitelia budú novú sériu 7 považovať za atraktívnu.
Veľké luxusné sedany sú viac o tom, čo je vnútri, a veľký "Bimmer" pri tomto aspekte nesklamal. Jeho kabína je bohato rozmiestnená a jeho zadné sedadlá ponúkajú dostatok priestoru pre sedenie. Priali by sme si, aby volant sedmičky bol trochu komunikatívnejší, a aj keď sú dotykové obrazovky tohto sedanu ostré a interaktívne, stále je tu ten pocit, že BMW by mohlo mať lepší prospech z pár normálnych tvrdých tlačidiel.
Audi A8
Aj keď je to veľký luxusný stroj, Audi A8 je oveľa hravejší na asfaltovej dráhe, než by mal byť. V kombinácii so svojou tichou a pohodlnou kabínou sa A8 stáva jednou z najlepších luxusných sedanových možností, ktoré sú dnes k dispozícii. 335-koňový turbo V-6 motor poháňa A8 s rozumným a výkonným spôsobom.
Tí, ktorí hľadajú ešte väčšiu silu, sa však budú chcieť pozrieť na ešte silnejšiu Audi S8. Na povrchu, Audi S8 môže vyzerať ako civilizovaný veľký sedan, ale dodajte mu šťavu, a tieto sane - poháňané 563-koňovými dvojitými turbo V-8 raketami - dosiahnu rýchlosť 100 km/h za neuveriteľné 3,2 sekundy. A to je celkom dosť na auto, ktoré váži viac ako dve a pol tony.
Vráťme sa však naspäť k našemu A8. Pôsobivo veľký priestor pre cestujúcich je charakteristickým znakom A8 a jeho dlhá základňa zabezpečuje, že cestujúci na zadných sedadlách majú skutočný komfort. Sedadlá pre piatich cestujúcich sú štandardné, ale nepovinný štvormiestny súbor sedadiel vymaže zadné stredné sedadlo a poskytne páru zadných sedadiel vykurovanie, vetranie a masáž, ako aj vyhrievanú funkciu masáže chodidiel. Kvalitných materiálov je tu veľa, a môžete si objednať rozšírenú kožu a drevené intarzie v hodnote malého lesa.
Genesis G90
Juhokórejská luxusná automobilka Genesis prepracováva model G90 na rok 2023 a výsledný produkt je absolútne ohromujúci. Druhá generácia G90 vyzerá a cíti sa omnoho drahšie ako cena prvej generácie prbiližne 100.000 dolárov. To znamená, že veľká Genesis ešte stále potrebuje trochu viac lesku, aby skutočne prekonala svojich nemeckých rivalov. S trochou dynamickejšej zručnosti a s trochu pôsobivejšou pohonnou silou či vybavením prvkov, ako je bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto, by G90 mohla zaujať prvé miesto v tomto malom, ale silno konkurenčnom segmente.
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-class zostáva Crème de la Crème luxusnej sedanovej úrody z roku 2023. Niet divu, že šesťvalcový S500 prevzal vrchol nad Genesis G90 a Lexus LS500 v nedávnych porovnávacích testoch. Pripúšťame, že veľký Mercedes má bohaté vnútro, ako aj výkon na prekvapivo atraktívny nešportový sedan. Bez ohľadu na miesto, ktoré obsadíte v S-triede, určite sa budete cítiť spokojní. Avšak nie úplne všetko v S-triede je perfektné, ako by si želal Mercedes. Obviňujte nedostatok fyzických tlačidiel, ako aj ťažko ovládateľné ovládanie volantu. Napriek tomu, ani jedna z týchto aspektov S-triedy nie je dosť zlá na to, aby podkopala výborné vlastnosti auta, a preto si Mercedes a jeho vlajková loď poháňaná benzínom ponecháva najvyššie miesto v segmente luxusných sedanov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies