BRATISLAVA - Mnohé vozidlá začínajú svoju životnú dráhu v jednej krajine a potom sa ocitnú v ďalšej časti svojho životného cyklu v inej krajine. Toto platí najmä v prípade automobilov zo západnej Európy, ktoré tvoria veľkú časť trhu s ojazdenými vozidlami vo východnej a strednej Európe. Hoci Nemecko vyváža najviac ojazdených automobilov na kontinente, špecifická situácia sa v rôznych oblastiach Európy líši.
Prieskum spoločnosti carVertical, ktorá sa zaoberá automobilovými dátami, odhalil, z ktorých krajín sa autá dostávajú na Slovensko. Spoločnosť sa zaoberá aj rizikami, ktoré so sebou dovážané vozidlá prinášajú.
Zo všetkých vozidiel preverených na carVertical na Slovensku pochádza 36,1 % z Nemecka, ktoré má najvyšší podiel na trhu, nasleduje Taliansko (13,8 %), Česko (12,8 %), Belgicko (7,7 %) a Francúzsko (5,5 %). Uvedené údaje boli získané na základe analýzy viac ako 1 milióna prehľadov histórie na platforme. Upozorňujeme, že tieto údaje nemusia odrážať skutočné štatistiky registrácií na Slovensku.
"Kupujúci ojazdených vozidiel si vyberajú autá z Nemecka, pretože veria, že nemeckí vodiči sa o svoje autá starajú lepšie ako ktokoľvek iný. Ľudia si myslia, že vodiči na najväčšom trhu s ojazdenými vozidlami nezameškávajú termíny údržby, robia len kvalitné opravy a kupujú v prvom rade lepšie vybavené autá," hovorí Matas Buzelis, automobilový expert spoločnosti carVertical.
Na stav vozidla a bežné problémy má veľký vplyv oblasť, z ktorej vozidlo pochádza. Vozidlá zo severských krajín, ako je Švédsko, majú zvyčajne viac korózie spôsobenej snehom, soľou a mrazom.
Vozidlá z Talianska naopak nemusia mať žiadnu koróziu, ale lak mnohých ojazdených vozidiel z Talianska môže byť vplyvom intenzívneho slnečného žiarenia vyblednutý. Vo všeobecnosti extrémne zmeny teplôt nikdy nie sú pre vozidlo dobré. To vysvetľuje, prečo Slováci milujú nemecké autá. Nemecko má mierne podnebie a kvalitné cesty, čo znižuje riziko korózie, vyblednutého laku a problémov s odpružením.
Keď sa autá presúvajú z jednej krajiny do druhej, len ťažko sa dá vystopovať ich história. Väčšina krajín si nevymieňa údaje o vozidlách, čo znamená, že auto môže utrpieť vážne poškodenie v Nemecku alebo Belgicku a potom sa znovu '‘narodiť' na Slovensku.
Podľa Indexu transparentnosti trhu bolo 57,7 % všetkých vozidiel preverených na carVertical na Slovensku v minulosti poškodených a takmer 11 % malo stočené kilometre.
Tieto štatistiky svedčia o tom, že trh s ojazdenými vozidlami na Slovensku nie je ani zďaleka tak transparentný a kupujúci by si mali dávať pozor na časté podvody.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies