BRATISLAVA - Revolut, globálna finančná superaplikácia, prekonala hranicu 10 miliónov retailových zákazníkov v regióne strednej a východnej Európy a v súčasnosti spracováva viac ako 138 miliónov transakcií mesačne, čo predstavuje nárast o 67 % v porovnaní s priemerným počtom transakcií spracovaných za posledných 12 mesiacov. Rastúci počet virtuálnych, jednorazových a fyzických kariet vydaných v tomto regióne predstavuje 50 miliónov (k 30. septembru 2023), čo dokazuje úsilie Revolutu dosiahnuť finančnú inklúziu a ekonomiku bez hraníc.
Spoločnosť zároveň oslavuje niekoľko miestnych míľnikov – viac ako 3 milióny zákazníkov v Rumunsku, 3 milióny v Poľsku a 1 milión retailových zákazníkov v Maďarsku. Región východnej a strednej Európy zahŕňa nasledujúce krajiny: Bulharsko, Chorvátsko, Česko, Estónsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litvu, Poľsko, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko, kde milióny zákazníkov používajú Revolut ako primárny účet. Od medzinárodných prevodov a výmeny mien až po bežné účty, správu rozpočtu a personalizované karty či účty pre deti, Revolut ponúka komplexnú správu peňazí.
Slovensko (204 000 zákazníkov) za posledných 12 mesiacov zaznamenalo takmer 10 miliónov platieb Revolut kartou, čo je 71 % nárast v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Polovicu z nich tvorili miestne platby, čo naznačuje, že Revolut je tu stále častejšie používaný ako bežný bankový účet.
Slovenským zákazníkom a zákazníčkam sa tiež páči zvýšená bezpečnosť online nákupov – vytvorili si viac ako 700 tisíc virtuálnych jednorazových kariet, čo je oproti minulému roku viac než dvojnásobok.
Rastúcu popularitu digitálnej banky v regióne možno vysvetliť výsledkami nedávneho reprezentatívneho prieskumu, ktorý v tomto regióne pre Revolut uskutočnila spoločnosť Dynata. Takmer polovica opýtaných preferuje digitálne banky: 34 % opýtaných v regióne pre ich flexibilitu a 12 % pre lepšiu kontrolu nad svojimi peniazmi. Tretina opýtaných by uprednostnila oboje: banku, ktorá ponúka pobočky a druhý bankový účet cez smartfón. Len 12 % respondentov stále uprednostňuje kamennú banku najmä kvôli potrebe osobnej komunikácie s pracovníkom pri žiadosti o radu.
Joe Heneghan, Výkonný riaditeľ Revolutu Bank, hovorí: „Revolut naďalej posilňuje svoju pozíciu vedúcej digitálnej banky v regióne a rýchlo rastúceho hráča v tomto odvetví naprieč celou Európou. Sme vďační za prejavenú dôveru našich zákazníkov a teší nás, aký vplyv má naša ponuka digitálneho bankovníctva na finančný ekosystém v tomto regióne. Rozšírenie našej zákazníckej základne v strednej a východnej Európe o 43 % za jeden rok je pre náš tím dôležitým úspechom. Tešíme sa, že v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch prinesieme naše produkty mnohým ďalším zákazníkom a že tak rozšírime pôsobenie našej banky v regióne.“
Wiktor Stopa, vedúci pre oblasť rozvoja, hovorí: „Poslaním Revolutu je zabezpečiť, aby mohli z možností ekonomiky bez hraníc profitovať všetci. Tento rok sme vykonali dôležité kroky smerom k dosiahnutiu tohto inkluzívneho cieľa a počet našich zákazníkov v regióne narástol na 10 miliónov. Podľa našich údajov by 40 % stredoeurópskych zákazníkov zvažovalo investovanie (do akcií, kryptomien, ETF fondov, fondov peňažného trhu) ako formu sporenia a 16 % má aspoň jeden sporiaci účet v digitálnej banke. Sme svedkami toho, ako dôvera zákazníkov a zákazníčok k digitálnemu bankovníctvu a fintechom ako Revolut narastá, čo nás povzbudzuje pri uvádzaní ďalších finančných produktov a funkcií.”
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies