PREŠOV - Medzi prvými činnosťami, ktoré sa realizujú na stavbe R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa s tunelom Okruhliak, sú pyrotechnický a archeologický prieskum, odstraňovanie kríkov a drevín a sondáže káblových a potrubných vedení pre plynulý začiatok prekládok inžinierskych sietí. Tieto práce sú vykonávané aj v aktuálnom čase, avšak vždy v závislosti od poveternostných podmienok. Národná diaľničná spoločnosť odštartovala výstavbu ďalšej časti prešovského obchvatu na konci septembra tohto roka. Vo výstavbe je už aj prístupová cesta k portálu tunela Okruhliak, po ktorej sa dostanú ťažké mechanizmy, aby po terénnych úpravách mohli začať práce na jeho razení.
Počas prvotných archeologických prác bolo objavených niekoľko lokalít s nálezmi predmetov z mladšej doby kamennej až vrcholného stredoveku, dokonca sme objavili pece z doby bronzovej. "V rámci pyrotechnického prieskumu sme skontrolovali 916 118 metrov štvorcových plochy a medzi nálezy sa zaradili aj delostrelecké granáty mínometné," informuje NDS.
Na celej trase budúcej R4 prebieha výrub drevín a kríkov, najviac zalesnenými sú lokality okolo portálov tunela Okruhliak. Zatiaľ bolo potrebné odstrániť 6-tisíc stromov a takmer 50-tisíc metrov štvorcových kríkov. Keďže trasa križuje vodné toky potokov Sekčov, Dzikov, Kapušanského potoka, ale aj železničnú trať, je potrebné vybudovať prístupové komunikácie k portálom tunela.
"Po ukončení prieskumov budeme pokračovať v zemných prácach a začnú sa vŕtať skúšobné pilóty pre mosty. Už od začiatku výstavby sú na mieste prítomní mnohí špecialisti a viacero mechanizmov – od bagrov, po buldozéry, valce, nákladné autá, vŕtacie súpravy až po žeriavy," uzatvára NDS.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies