Nič nové pod slnkom – najčastejšie kupujeme najbližším pod vianočný stromček oblečenie a kozmetiku.
Vyplýva to aj z najnovších prieskumov spoločnosti Partners group a agentúry Focus. Okrem týchto osvedčených darčekov medzi Slovákmi prevláda aj ďalšia tradícia – ešte stále radšej a častejšie nakupujeme v kamenných obchodoch ako na internete, urobí tak viac ako polovica Slovákov.
Zatiaľčo muži popri kozmetike a oblečení pridajú pod stromček k darčeku nejakú-tú hotovosť, ženy často obdaruvávajú aj knihami a hračkami.
Po oblečení, doplnkoch, hračkách, kozmetike a knihách sú obľúbenými darčekmi aj produkty do domácnosti a elektronika. Zaujímavé je, že oblečenie je zároveň aj nalepšie prijímaným darčekom. Naopak, podľa prieskumov sa za najmenej žiadané darčeky považujú sladkosti a alkohol.
Až 97 percent darčekov chystáme a kupujeme v rámci rodiny, cca 36 percent minieme na priateľov, desať na kolegov a jedno až dve percentá na charitu. Každý štvrtý Slovák rád obdarí na Vianoce seba – najčastejšie práve nejakým vysnívaným módnym kúskom.
Podľa výsledkov prieskumu ešte viac ako na samotné darčeky Slováci minú pred Vianocami na kúpu potravín a sviatočnej výzdoby – tieto položky tvoria až 40 percent všetkých vianočných nákladov.
Zaujímavým číslom je aj ukazovateľ, ktorý hovorí, že najviac ľudí začína s vianočnými nákupmi v novembri, no až tretina si necháva nakupovanie na posledné dni pred Vianocami – z toho tri štvrtiny tvoria muži. 12 percent Slovákov vraj dokonca nakupuje aj po Vianociach – vo výhodných výpredajoch.
Iba sedem percent Slovákov neplánuje nakupovať na Vianoce žiadne darčeky.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies