ŽSR podpísali zmluvu na realizáciu modernizácie severnej trasy Poprad Tatry – Vydrník

NETKY.SK • 22 December 2023, 19:30 • 2 min
ŽSR podpísali zmluvu na realizáciu modernizácie severnej trasy Poprad Tatry – Vydrník

BRATISLAVA - V zmysle ukončeného verejného obstarávania Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dňa 22. 12. 2023 aj na základe vydaného súhlasného stanoviska Ministerstva dopravy SR podpísali so Zhotoviteľom „Združenie pod Dubinou“ zmluvu o dielo č. 22025/001 na realizáciu stavby s názvom „Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy. Časť: A.1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník“

slovakia

left justify in out

Modernizácia úseku trate Poprad – Vydrník predstavuje ďalšiu etapu výstavby modernizácie tratí na sieti ŽSR a je pokračovaním modernizovaného úseku Lučivná – Poprad. Cieľom stavby je prestavba existujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zlepšenia jej technického vybavenia a použiteľnosti, a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov, a tým zlepšenia jej parametrov. Stavba musí spĺňať po realizácii požiadavky v zmysle zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, vyhlášky MDPT SR č. 350/2010 Z. z. o stavebnom a technickom poriadku dráh, platných STN noriem, EN noriem a platných predpisov ŽSR.

 

 

ilustračná foto
ilustračná foto
Zdroj: RAILTARGET

Úsek železničnej trate Poprad Tatry – Vydrník je súčasťou dvojkoľajnej železničnej trate Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou, ktorá je súčasťou vetvy Va. koridoru č. V., súčasťou trasy E 40 podľa dohody AGC (Európska dohoda o medzinárodných železničných magistrálach) z r. 1985 a súčasťou trasy C-E 40 podľa dohody AGTC (Európska dohoda o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy) z r. 1993.

 

Hlavnými kritériami modernizácie železničnej infraštruktúry predmetného úseku trate je:

  • dosiahnutie parametrov vyplývajúcich z dohôd AGC a AGTC a predpisu Z10:

- zvýšenie traťovej rýchlosti do 160km/h,
- zvýšenie priestorovej priechodnosti,
- zvýšenie únosnosti železničného spodku,
- zvýšenie bezpečnosti prevádzky,
- zvýšenie bezpečnosti cestujúcich,

  • zvýšenie kultúry, komfortu a plynulosti cestovania,
  • zníženie negatívnych dopadov železničnej prevádzky na obyvateľstvo,
  • zlepšenie a skvalitnenie životného prostredia.

 

Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši komfort a plynulosť jazdy, a tým sa v konečnom dôsledku znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie, ktoré budú eliminované aj ďalšími technickými opatreniami.

Zhotoviteľ diela: Združenie pod Dubinou a členmi združenia sú TSS Grade Bratislava a Doprastav Bratislava

Akceptovaná zmluvná hodnota predstavuje čiastku 368 897 543,08 EUR bez DPH a lehota výstavby je do 1004 dní od odovzdania prvého Staveniska.

 


Zdroj: Tlačový odbor ŽSR, Foto: SME / TASR (ilustračná foto)

twiterfacebooklinkedinwhatsapp


Autor: Marek Nemček

Mám cez 29 rokov a študoval som žurnalistiku na UKF v Nitre. Pre Netky pracujem od apríla 2023, a snažím sa prinášať aktuality z domáceho i zahraničného spravodajstva. Medzi moje najväčšie vášne a záľuby patrí hudba, obzvlášť tá z 90. rokov, keďže som typické '90s baby'. Knihy nečítam, radšej uprednostňujem filmy, a to taktiež staršie, žiadne nové blockbustery. Popri aktualitách z domova/zahraničia taktiež rád 'rýpem' do noviniek z vedy a techniky či histórie, takže aj v týchto témach som celkom doma.

Netky
Silvester príde o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies