BERN - Mnohé banky sa síce bránia prieniku umelej inteligencie, no zdá sa, že sa napokon neubránia. Napríklad švajčiarsky poskytovateľ základného bankovníctva Temenos vyvinul generatívny nástroj umelej inteligencie, ktorý má slúžiť na automatickú klasifikáciu bankových transakcií zákazníkov. Klientom bude okrem iného poskytovať aj personalizované postrehy a odporúčania.
Firma tvrdí, že nový produkt umožňuje bankám klasifikovať a označovať zákaznícke transakcie z voľne textového príbehu automaticky s vysokým stupňom presnosti a v rôznych jazykoch.
Rýchla a presná klasifikácia transakcií je dôležitá v mnohých situáciách, ktoré nastávajú v bankovníctve. Napríklad pri rozlíšení najlepšieho produktu v danej oblasti od ostatných ponúk, pri predpovediach peňažných tokov, pri poradenstve o rozpočte zákazníkov, pri zoskupovaní partnerov či analýze opotrebovania zákazníkov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies