BRATISLAVA - Prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy Slovensko.sk bolo v minulom roku podaných 2 936 595 podaní a odoslaných 23 838 082 rozhodnutí. Vyplýva to zo štatistík Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby, ktorá portál slovensko.sk spravuje.
Pre Národnú agentúru pre sieťové a elektronické služby (NASES), ktorá patrí pod Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (MIRRI SR), je prioritná komunikácia s občanmi prostredníctvom portálu slovensko.sk. V roku 2023 používateľom portálu poskytovalo poradenstvo a pomoc s elektronickými schránkami a s elektronickými službami 14 odborne zaškolených operátorov, Ústredné kontaktné centrum (ÚKC) vybavilo spolu viac ako 67 tisíc požiadaviek.
ÚKC popri svojej bežnej agende realizovalo aj podporu pre dva významné projekty, a to Slovensko v mobile a Digitálne zručnosti seniorov. Operátori si tak opäť rozšírili svoje odborné znalosti a prehĺbili svoju kvalifikáciu, vďaka čomu sa agentúre podarilo zvýšiť profesionálnu úroveň poskytovaných služieb. Všetky štatistické údaje o elektronických schránkach a o využívaní elektronických služieb prostredníctvom portálu slovensko.sk sú zverejnené vo forme datasetov, ktoré nájdete TU.
NASES okrem iného taktiež spracúva listinné a elektronické žiadosti v súvislosti s elektronickými schránkami. V roku 2023 bolo doručených a spracovaných celkom 12 107 žiadostí. Z uvedeného počtu bolo 8 555 listinných a 3 552 elektronických žiadostí.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies